Psychologia pracy-style kierowania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 938
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Psychologia pracy-style kierowania - strona 1 Psychologia pracy-style kierowania - strona 2 Psychologia pracy-style kierowania - strona 3

Fragment notatki:

Slajd 1a. KOMUNIKACJA Z UWZGLĘDNIENIEM GŁÓWNEJ ZASADY I FORMY KOMUNIKACJI W OKRESIE RESTRUKTURYZACJI LUB KRYZYSU W FIRMIE Slajd 1b. Będziemy mówić o tym: Co to jest kryzys i czym jest uwarunkowany
Jakie rodzaje sytuacji kryzysowych możemy wyróżnić
Jakie są sposoby radzenia sobie z kryzysem w firmie
Jak opracować plan przystosowawczy do sytuacji kryzysowych
Jak opracowanie procedur antykryzysowych wpływa na koszty firmy
Na koniec podsumujemy przedstawione zagadnienia omawiając komunikację wewnętrzną w procesie zmian w firmie Ford Motor Credit.
Slajd 2. Kryzys to moment rozstrzygający, punkt zwrotny, okres przełomu. Uwarunkowania: Wewnętrzne:
Pilna potrzeba przeprowadzenia zmian (restrukturyzacja, opracowanie nowej technologii)
Kryzys (np. finansowy, interpersonalny)
Dezorientacja lub panika w zarządzie (np. mianowanie nowego dyrektora)
Malejące poczucie odpowiedzialności wśród pracowników
2) Zewnętrzne:
kryzys na rynku (np. finansowy, utrata przewagi konkurencyjnej)
pojawienie się możliwości współpracy z nową grupą interesariuszy (konieczność dostosowania systemu komunikacji)
Bariery komunikacyjne występujące w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym firmy.
RODZAJE SYTUACJI KRYZYSOWYCH Kryzysy technologiczne katastrofalne konsekwencje (wyciek substancji toksycznych, skażenie wody, powietrza) szkodliwy wpływ samego produktu, procesu produkcji, opakowań na środowisko np.: katastrofa tankowca należącego do Exxon i zatrucie wybrzeża Kryzysy wynikające z działań firmy określone grupy wyrażają swój sprzeciw wobec działań firmy bojkot produktów np.: bojkot restauracji Mc Donalds po rozpowszechnieniu się plotki o wycinaniu lasów w rejonie Amazonki w celu prowadzenia hodowli bydła z przeznaczeniem na hamburgery Kryzysy w zarządzaniu potencjałem ludzkim wypadki przy pracy grupowe zwolnienia z pracy strajki oskarżenie o dyskryminację pracowników Kryzysy wynikające z naruszenia prawa przez firmę prowadzenie dodatkowo nielegalnej działalności gosp odarczej zaangażowanie w aferę o charakterze kryminalnym naruszenia prawa przez przedstawicieli kierownictwa np.: oskarżenie Universalu o niezgodne z prawem transakcje z GUC

(…)

… dzisiaj pozwoli uniknąć ogromnych kosztów w przyszłości.
Slajd 20
Wszystkie kryzysy zaczynają się lokalnie. Nie wszystkie kończą się globalnie.
- Bogusław Feliszek
Komentarz: Nie ma wątpliwości, że skuteczne zarządzanie kryzysowe pozwala zmniejszyć ryzyko zaistnienia kryzysu oraz zniwelować jego negatywne skutki. Pojawienie się kryzysu ma znaczący wpływ głównie na wizerunek przedsiębiorstwa i w rezultacie…
… działania na wypadek typowych dla danej branży zagrożeń. Jednym z takich kroków jest powołanie sztabu antykryzysowego, który poprzez monitorowanie sytuacji w przedsiębiorstwie, a następnie odpowiednie, świadome i przemyślane działania przygotowane wcześniej ma szansę minimalizować skutki kryzysu lub nie dopuścić do jego wybuchu. Przygotowując plan zarządzania kryzysowego, nie można zapominać o stworzeniu…
… lub odbudowania jej wizerunku i zaufania do niej, gdy sytuacja kryzysowe już się pojawi. Wydaje się, iż zarządzanie kryzysowe powinno być nieodłącznym elementem strategii PR w każdym przedsiębiorstwie.
Jeżeli wykona się chociaż część tej pracy, firma będzie należała do elitarnego grona organizacji, które w sytuacji kryzysu nie chowają głowy w piasek.
Slajd 21
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA SERCEM PRZEPROWADZANYCH ZMIAN…
…-mail) powinna znaleźć się tam informacja o kontakcie z co najmniej jednym członkiem zespołu komunikacji kryzysowej.
Slajd 13
OKREŚL I POZNAJ OTOCZENIE
Jakie jest bezpośrednie otoczenie Twojej organizacji? Kto jest w nim najważniejszy?
Jakiego rodzaju informacje dla tego otoczenia są najważniejsze?
Komentarz: Każde otoczenie wymaga przygotowania z wyprzedzeniem listy wysyłkowej, numeru telefonu i faksu w celu nawiązania błyskawicznego kontaktu w chwili kryzysu. Musisz też wiedzieć jakiego rodzaju informacje dla tego otoczenia są najważniejsze.
Slajd 14
ANTYCYPUJ KRYZYS
spotkanie w celu „burzy mózgów
omówienie wszystkich możliwych scenariuszy wydarzeń
zrób to przed wystąpieniem kryzysu - w ramach ćwiczeń
niektórym czarnym scenariuszom można zapobiec
przemyślane i omówione reakcje na kryzysowe sytuacje…
…, listownie, faksem lub poprzez e-mail.
Jeżeli kryzys wymaga udzielenia informacji Mediom, mogą one otrzymać informacje prasowe i listy wyjaśniające, wziąć udział w briefingu lub konferencji prasowej. Każda z tych opcji ma inny wpływ. Powinna być wybrana przez profesjonalistę, który w pełni rozumie sytuację oraz dobre i złe strony każdej z metod.
Slajd 18
WYCHODZENIE Z OKA CYKLONU
Weź głęboki oddech - Do ilu…
… jest przyczyna kryzysu... obojętnie czy towarzyszy temu dobra wiadomość lub zła... obojętnie jak dobrze się przygotowałeś i reagowałeś... niektórzy odbiorcy Twoich komunikatów i działań nie postąpią zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Może to być przyczyną ogromnej frustracji. Co zrobić?
Slajd 19
"To nie może przytrafić się naszej firmie"
Komentarz: Kiedy prezes lub dyrektor finansowy zdrowej, solidnej firmy patrzy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz