Kryzys - definicja, etapy, objawy

Nasza ocena:

3
Pobrań: 427
Wyświetleń: 1974
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kryzys - definicja, etapy, objawy - strona 1 Kryzys - definicja, etapy, objawy - strona 2

Fragment notatki:


Kryzys - trudna, specyficzna, złożona sytuacja, która niesie zagrożenie dla całościowego funkcjonowania organizacji dla jej wartości, celów i polityki działania, reputacji i wizerunku. Kryzys - to nieprzewidywalne wydarzenia, które ma potencjalne negatywne konsekwencje dla organizacji - takie zdarzenie, które prowadzi do znaczących zniszczeń w organizacji, ma swoje konsekwencje w stosunku do pracowników, usług.
Kryzys to zwykle - nagłe, nieoczekiwane, niepożądane wydarzenie, zakłócające równowagę w firmie i stanowiące zagrożenie dla dowolnej strefy jej działalności.
Zarządzanie sytuacja problemową:
Umiejętność zrozumienia, angażowania i koordynowania oraz ukierunkowania wydarzeń.
Etapy:
Identyfikacja problemów, na które potencjalnie dana organizacja powinna być przygotowywana.
Analiza i ocena każdego potencjalnego problemu pod kątem wpływu, jaki może on wywierać na otoczenie komunikacji organizacji.
Określenie różnych strategii postępowania.
Wdrożenie form działania mającego na celu przedstawienie stanowiska organizacji.
Kryzys: cykl, narodziny, wzrost, rozwój, dojrzałość, koniec kryzysu, wycofanie
Faza ostrzegawcza - pojawiają się pierwsze sygnały kryzysu
Faza rozwoju kryzysu - szybka odpowiedź, podjęcie działań
Faza kulminacyjna - zarządzanie kryzysowe i komunikacja kryzysowa.
Zarządzanie kryzysowe - złożony zestaw procedur, narzędzi i metod wykorzystywanych w celu zapobiegania sytuacjom kryzysowym lub przejmowania nad nimi kontroli, kształtowania ich przebiegu, w drodze zaplanowanych działań oraz odtworzeniu zasobów lub przywracaniu im ich pierwotnego charakteru. Posiadanie lub brak planu działań na wypadek kryzysu, odpowiednie przygotowanie do jego wykonywania lub brak oznaczać może „tak” albo „nie” dla organizacji i ich obecności na rynku.
- niezbędny element strategii PR przedsiębiorstwa jest wyznacznikiem działań podczas kryzysu, przewodnik bez którego zarządzanie kryzysem nie ma sensu.
Objawy kryzysu:
Zaskoczenie, niepełna informacja, eskalacja zdarzeń, utrata kontroli nad sytuacją, wnikliwie obserwowane przez otoczenie, panika;
Wewnętrzne: obszar techniczno-ekonomiczny ( wypuszczenie na rynek wadliwego produktu, awaria, słabszy wynik finansowy, masowe zwolnienia );
Źródło kryzysów:
- problemy z produktami - sytuacje kryzysowe związane z produktami - oskarżenia i plotki
- katastrofy naturalne
- celowe działania na szkodę ( sytuacje kryzysowe związane ze świadomym działaniem pewnych jednostek );
Etapy kryzysu:
Zwiastuny kryzysu - kluczowe podczas tego etapu jest wychwycenie i odpowiednie zinterpretowanie sygnałów;


(…)

… ewakuacyjna podjętych działań
Trzy podstawowe działania PR:
- precyzyjne określenie grup docelowych, komunikacja i identyfikacja, zrozumienie opinii publicznej;
Narzędzia komunikacji z mediami:
- komunikat prasowy
- rozmowa telefoniczna
- konferencja prasowa
- wywiad na wyłączność
Kluczem do udanej komunikacji w kryzysie jest otwarta i przejrzysta polityka informacyjna firmy wobec mediów.

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz