To tylko jedna z 17 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PLAN PRACY Charakterystyka dziennika......................................................3
Opis gazety............................................................................5 Dystrybucja............................................................................7
3. 1. Cel dystrybucji.........................................................7
2. Kanały dystrybucji....................................................9 3. 3. Elementy dystrybucji...............................................12
3. 1. Transport...................................................12
3. 3. 2. Gospodarka zapasami................................13
3. 3. 3. Magazynowanie.........................................13 3. 3. 4. Obsługa zamówień.....................................13 3. 3. 5. Odpowiedzialność organizacyjna za dystrybucję...........................................13 4. Poszukiwanie informacji.......................................................14 5. Zasięg dystrybucji.................................................................15 6. Analiza SWOT dystrybucji...................................................16 7. Analiza klientów pisma.........................................................18 7. 1. Sposób nabywania pisma........................................18 7. 2. Struktura czytelników wg wybranych cech demospołecznych....................................................21 7. 3. Poczytność pisma w wybranych kategoriach demograficzno-społecznych ...................................25 7. 4. Poczytność dziennika w wybranych grupach statusowych............................................................29 7. 5. Czytelnictwo innych pism i magazynów przez nabywców „Gazety Współczesnej”................32 8. Podsumowanie......................................................................34 WSTĘP Celem pracy jest opisanie procesu dystrybucji prasy na przykładzie „Gazety Współczesnej” i przedstawienie rynku prasowego w regionie Polski Północno - Wschodniej. W pracy przedstawiliśmy analizę dystrybucji „Gazety Współczesnej”. Analiza ta dotyczy dystrybucji informacji, jak i dystrybucji dziennika jako wyjściowego produktu. Zamieściliśmy też dane dotyczące pozycji „Gazety Współczesnej” na regionalnym rynku wydawniczym oraz poddaliśmy badaniom docelową grupę odbiorców pisma. Pracę oparliśmy na wynikach badań Białostockiego Regionu Wydawniczego przeprowadzonych w listopadzie 1996 roku przez Ośrodek Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego.
(…)
…. W dużych miastach większą grupę stanowią ludzie z wykształceniem średnim, niepełnym wyższym oraz wyższym. Większy jest też odsetek ludzi prowadzących działalność ogólnopolską na szerszą skalę, niż to ma miejsce w małych miasteczkach. Wykształcenie
Tylko 9% czytelników gazety to osoby z wykształceniem wyższym. Ich preferencje czytelnicze ukształtowane są bardziej na prasę specjalistyczną, zawodową lub na dzienniki ogólnopolskie. Odsetek osób z wykształceniem średnim i niepełnym wyższym wynosi 20%. Podobnie kształtuje się liczba osób z wykształceniem zawodowym i niepełnym średnim -23% publiczności dziennika. Najwięcej, bo aż 48% osób czytających „Gazetę Współczesną” to osoby z wykształceniem podstawowym. Wiąże się to z faktem, iż ten rodzaj pisma jest jedynym dostępnym źródłem informacji pisemnej dla grupy…
… Współczesną” kupują ludzie z wykształceniem wyższym, niepełnym wyższym i średnim. Wielkości te przedstawiają się odpowiednio 38,5% grupy osób z wykształceniem wyższym i 31,4% osób z wykształceniem średnim i niepełnym wyższym. 27,3% osób z wykształceniem podstawowym i 24,5% osób z wykształceniem zawodowym, niepełnym średnim czyta „Gazetę Współczesną”.
Dochód
Przeciętny czytelnik „Gazety Współczesnej” osiąga…
… stron.
Nakład: wydania codzienne 22.000-27.000
wydania magazynowe 50.000-70.000
Prenumerata: 4000 egz., w tym ponad 2000 trafia do firm i przedsiębiorstw. 2. OPIS GAZETY
Opisywanym produktem jest „Gazeta Współczesna”. Ukazuje się ona codziennie w godzinach rannych oprócz niedziel. Miesięcznie liczba wydań pisma uzależniona jest od liczby dni roboczych i dni wolnych od pracy przypadających w danym…
… wybierają najczęściej z tygodników i dwutygodników kobiecych -„Przyjaciółkę” (10,7% pań), „Pani Domu” (10,7% pań), „Tinę” (7,1%), „Kobietę i Życie” (5,4%).
Z miesięczników i magazynów kobiecych czytelniczki dziennika preferują -„Claudię” (5,4% pań), „Twój Styl” i „Burdę” po 1,8%
Z magazynów ogólnych oraz popularnonaukowych i kulturalnych wybierany jest „Film” (1,8%), „Wiedza i Życie” oraz „Świat Wiedzy…
… Współczesnej” na rzecz droższych dzienników („Rzeczypospolitej”, „Gazety Wyborczej”). 29,4% rodzin dysponujących comiesięcznym funduszem swobodnej decyzji w kwocie do 100 zł czyta „Gazetę Współczesną”. Fundusz swobodnej decyzji w kwocie 100 i większej skłoniłby do lektury pisma 24,1% rodzin.
Czytelnik „Gazety Współczesnej” miesięcznie przeznacza na prasę 14 zł, w kwota ta sięga 19 zł. Jest to stosunkowo…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)