PRZEWOZY SZYNOWO-DROGOWE Istota polega na wykorzystaniu w transporcie drogowym na głownym odcinku drogi, transportu kolejowego, przy czym ładunek może być transportowany na 4 sposoby: 1.Przewoz drogami samych naczep siodłowych, 2.Przewoz wagonami samochodow jednoczłonowych, ciężarowych z przyczepami oraz ciągnikow siodłowych wraz z przyczepami, 3.przewoz ładunkow naczepami o wymiennych wozkach drogowo-kolejowych, 4.Przewoz wagonami nadwozi wymiennych Rola transportu samochodowego jest w tego rodzaju przewozach ograniczona jedynie do obsługi krańcowych terminali, co oznacza wykorzystanie przewozow na odcinkach kilkunasto-, lub co najwyżej, kilkudziesięciokilometrowych. Bariery: -dwukrotne przerwanie procesu transportowego na stacjach: początkowej i końcowej, -słaba jakość usług świadczonych przez przedsiębiorstwa kolejowe, -słaba punktualność, -częste podwyżki stawek taryf przewozowych przez kolej. PRZEWOZY WODNO-LĄDOWE 1.Przewoz kontenerow za pomocą najemnych środkow tj. samochody, kolej lub transport kombinowany, a następnie ich załadunek na statek i transport do portu docelowego, 2. Przewoz fish-back- załadunek całych składow drogowych lub kolejowych na pokład statku i transport ich do miejsca docelowego(promy) Wady: -niemożność piętrzenia jednostek ładunkowych, Zalety: -skracanie czasu, -unikanie manipulacji ładunkami za pomocą dźwigow portowych(rośnie zapotrzebowanie na powierzchnie)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)