To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PODSYSTEM ŚRÓDLĄDOWY - WODNY Parametry sieci dróg: 1.żeglowność- określana przez głębokość; jest 5 klas, każda klasa drogi wodnej ma 2 parametry: *minimalna głębokość, *wielkość tonażu pojazdu, ktory może korzystać z tej drogi 2.długość sieci -w Polsce 3813km 3. gęstość – w Polsce 12,2 km/100km2 4. Sieć dróg śródlądowych dzielimy na 2 kategorie: -o znaczeniu regionalnym(drogi klasy 1,2 3), - o znaczeniu międzynarodowym(drogi klas 4,5) KLASA1 –40% długości polskich sieci; min głębokość 0,8m; może poruszać się barka o m=300t Podklasy: a)dł.sieci=1126km(1/3sieci)ok.29% b)dł.=893km, 23,4% łącznej dł. Sieci KLASA2- min gł.1.3m; barka o masie m=500t Podklasa: *1036km; 27,2% KLASA3- min gł.1.8m; barka o m=1000t Podklasa: *402km;10,5% KLASA4 –min gł.2,1m; barka o m=1500t Podklasa: *37,5km; 1%Lącznej dł. sieci KLASA5 – min gł.3m; barka om=3000t Podklasy: a)55km; 1,45% łącznej długości sieci b)108,8km; 2,8 % WISŁA- od ujścia Przemszy do K. Łączyńskiego – klasa 4; od Płocka do Włocławka- kl. 5a Martwa Wisła-klasa 5b; Jezioro Dąbie do granicy z wodami morskimi wew. RP- 9,5km- kl. 5b ODRA- od Ognicy do Przekopu Kruczustowa (dolna Odra)- 44,6km- kl. 5b Odra zach.- 30.6km- kl. 5b Pornica i Przekop Porncki od Odry Zach. do granicy z morskimi wodami wew.- 11.5km- kl. 5b Łącznie przewozy w Polsce drogami środlądowymi i wodnymi wynoszą 8,5-9,5 mln towarow (0,7%) wraz z przewozami międzynarodowymi. W samej Polsce do 6 mln. Duże znaczenie w żegludze środlądowej ma obniżanie poziomu wody, dlatego też tylko niektore odcinki rzek i innych drog są do wyznaczone. Regulacje prawne i rynkowe: ● regulacja Mancheimowska dla Renu →określa potrzeby żeglowności, oparty na systemie zbliżonym do transportu morskiego ze względu na swoje wart. są tu największe porty rzeczne Europy (największy port Dmisout) ● Regulacja dla Dunaju→ łączy 10 krajow. Określa dostęp i swobodę żeglugi. Segmenty rynku: Charakterystyczne jest to, że nie ma wielu organizacji międzynarodowych, jest jedno stowarzyszenie działające fakultatywnie. ERSTU→ z siedziba w Niemczech ( European River Sea Transport Union ) jest to jedyna organizacja, która tu działa. Liberalizacja: ● swobody, liberalizacji i przewozowo międzynarodowych ● swobodę przewoźnikow kabotażowych, krajowych w 2000r zniesiono zapas kabotażu, od tej pory jest możliwość: negocjowania cen, podpisywanie umow. Dwa pułapy dostępu do rynku: ● dostęp do zawodu przewoźnika-zasada uznawania kwalifikacji zawodowych (narodowych patentow zawodowych wydawanych przez rożne kraje, ale o znaczeniu międzynarodowym). Metoda eliminacji zdolności nadwyżek przewozowych statku „Old for New” polega na tym, że
(…)
… zawodowych (narodowych
patentow zawodowych wydawanych przez rożne kraje, ale o znaczeniu międzynarodowym).
Metoda eliminacji zdolności nadwyżek przewozowych statku „Old for New” polega na tym, że
nadpodaż tonażu, więc przy wspołudziale państwa tworzony jest system-fundusz żeglugi
środlądowej. Ci, ktorzydokonują złomowania dostają możliwość zakupu nowej jednostki o lepszych
parametrach. Proces liberalizacji…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)