Promocja - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 924
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja - wykład - strona 1 Promocja - wykład - strona 2 Promocja - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Promocja   - zestaw instrumentów i środków, za pomocą których firma przekazuje informacje związane z produktem lub  firmą, kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza i ukierunkowuje popyt.   Korzyści wynikające z promocji:   - wzrost prestiżu przedsiębiorstwa na rynku,   - zmniejszenie dystansu między kupującym i sprzedającym,   - skrócenie czasu zakupu, gdyż klient wie, czego szuka w sklepie,   - rola edukacyjna - poprawia się wśród konsumentów wiedza o ofercie.     Model komunikacji Laswella : Nadawca – kodowanie – przesłanie – kanał – dekodowanie – odbiorca –  zakłócenia - sprzężenie zwrotne - odpowiedź (oddźwięk)   Kanały komunikacji:   -  osobowe  (zwolenników, ekspertów, liderów opinii, osoby znane (ang. celebrities), grupy odniesienia)   -  nieosobowe  (np. mass media, wydarzenia, wystrój wnętrz)     Model AIDA  - idealny komunikat powinien:   - zwrócić uwagę Attention   - zainteresować Interest   - wzbudzać pożądanie Desire   - prowadzić do działania Action     Instrumenty (narzędzia) promocji (promotion mix):    Reklama  - bezosobowa, płatna i adresowana do masowego odbiorcy forma przekazywania informacji o  produktach czy firmie.   Cechy reklamy:   -  publiczna prezentacja , publiczny charakter reklamy nadaje produktowi pewne właściwości i sugeruje pewien  standard oferty, aby był zrozumiały przez większość odbiorców;   -  przenikliwość , reklama umożliwia wielokrotne powtarzanie przekazu, porównywanie przekazów  konkurentów, przekaz wielu informacji o produkcie;   -  wzmocniona  siła wyrazu; dzięki zastosowaniu dźwięku, ruchu, koloru;   -  bezosobowość  przekazu, jest monologiem nadawcy a nie dialogiem z odbiorcą.     Funkcje reklamy: informacyjna, nakłaniająca, przypominająca, wyróżniająca.   Środki reklamy: telewizja, prasa, radio, plakaty (ang. outdoor), kino, upominki, Internet  Promocja sprzedaży ( uzupełniająca, dodatkowa)  - r óżnorodne krótkoterminowe bodźce stosowane w celu  uczynienia produktów bardziej atrakcyjnymi poprzez dostarczenie pewnych dodatkowych korzyści, w gotówce  lub w towarze, lub oczekiwań na takie korzyści. Środki promocji: obniżki cen, oferty premiowe, upominki,  loterie, konkursy, próbki, kupony, wystawy, itp.   Cechy promocji sprzedaży:   -  komunikacja , przyciąga uwagę i zwykle dostarcza informacji, które kierują nabywcę do produktu,   -  bodźce,  zawierają ulgi, zachęty i bodźce, które mają konkretną wartość dla konsumenta,   -  zaproszenie , zawierają wyraźne zaproszenie do natychmiastowej transakcji.       W zależności od adresata wyróżnia się promocję sprzedaży:  

(…)

… przedsiębiorstwa w mass mediach.
Cechy charakterystyczne PR:
- wysoka wiarygodność dzięki ukazywaniu się w publicznych wiadomościach;
- zaskoczenie, działania PR docierają do osób unikających reklam, gdyż przekaz jest podawany, jako cześć
ogólnych wiadomości a nie informacja handlowa;
- wyróżnienie, podobnie jak reklama wyróżnia produkt, firmę na rynku.
Główne formy i środki podejmowane w ramach PR: prasowe: wywiad w prasie z dyrektorem, reportaże o
zapleczu badawczym, informacje o podpisanych kontraktach, wydarzeniach, odpowiedzi na krytykę prasową
ucinające złą prasę, konferencje prasowe, interesujące z punktu widzenia prasy materiały; telewizyjne;
radiowe; wydawnicze: foldery, broszury reklamowe, kalendarze firmowe, wizytówki, etykietki samoprzylepne
z logo firmy, druki okolicznościowe, materiały…
…, prezentacja produktu, pokonywanie oporów, zawarcie transakcji, etap po sprzedaży.
Marketing bezpośredni - wykorzystywanie listów, telefonu, Internetu do bezpośredniej komunikacji z
poszczególnymi aktualnymi i potencjalnymi klientami. Warunkiem skuteczności jest posiadanie list adresowych
klientów, którzy mogą być zainteresowani nowym produktem.
Cechy marketingu bezpośredniego:
- niepubliczny – komunikat…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz