Promocja (system promocji)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 658
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja (system promocji) - strona 1

Fragment notatki:

:Promocja (system promocji). System - zestaw elementów sprzężonych ze sobą na zasadzie funkcji celu, a tym celem jest w gospodarce rynkowej wykreowanie i zdobycie klienta.
Klienta trzeba dostrzec nad nim popracować i nie wypuścić go z rąk. Promocja ( z łac. promovere popierać, wspierać lansować) - jest elementem marketingu. Proces komunikowania się firmy z rynkiem. Konkurencja - walka o pozyskanie nowych klientów. Target recives:
- Public recelations -Direct Marketing
-adwertising
-Personal selling
-Sales pormmotion
Reklama - każda odpłatna forma zawodowej prezentacji dóbr i usług przez określoną organizację
Promocja sprzedaży Sprzedaż osobista
Marketing bezpośredni
Public recelations (relacje z otoczeniem, z którym żyjemy). Każda firma dba o to by zyskać dobre imię w oczach klientów (good image). Firmy muszą zabiegać o dobry wizerunek i to ich kosztuje (obiadki dla biednych dzieci, wycieczki dla młodzieży). Dzięki temu zyskają przychylność miejscowej społeczności.
Co potencjalny klient zapamięta? 10% tekstu czytanego
20% mowy wysłuchanej
33% zobaczonych czynności, 50% tego co zobaczył i wysłuchał
70% wypowiedzianych zdań przez siebie samego.
90% samodzielnie przygotowanego i stworzonego
Udział mediów w wydatkach na reklamę TV 56,1
Prasa 28,4 (zapisane, można sprawę przetrzymać)
Reklama zewnętrzna 8,1 (bilboardy)
Radio 7,3 Create Awareness - zwrócić uwagę na produkty, zaprezentować publicznie Brodne informations - informacja o sobie (asortyment, promocje) Expin the organisation - Wytłumaczyć otoczeniu cele naszego działania, (co robimy? Jaką misję społeczną wykonujemy?) Incuse production - zdobyć pośredników, którzy budzą zaufanie Relan loyal gustomers Increase amount and requency cuse Learn about target customers Reduce sales fluctuations ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz