:Promocja (system promocji). System - zestaw elementów sprzężonych ze sobą na zasadzie funkcji celu, a tym celem jest w gospodarce rynkowej wykreowanie i zdobycie klienta.
Klienta trzeba dostrzec nad nim popracować i nie wypuścić go z rąk. Promocja ( z łac. promovere popierać, wspierać lansować) - jest elementem marketingu. Proces komunikowania się firmy z rynkiem. Konkurencja - walka o pozyskanie nowych klientów. Target recives:
- Public recelations -Direct Marketing
-adwertising
-Personal selling
-Sales pormmotion
Reklama - każda odpłatna forma zawodowej prezentacji dóbr i usług przez określoną organizację
Promocja sprzedaży Sprzedaż osobista
Marketing bezpośredni
Public recelations (relacje z otoczeniem, z którym żyjemy). Każda firma dba o to by zyskać dobre imię w oczach klientów (good image). Firmy muszą zabiegać o dobry wizerunek i to ich kosztuje (obiadki dla biednych dzieci, wycieczki dla młodzieży). Dzięki temu zyskają przychylność miejscowej społeczności.
Co potencjalny klient zapamięta? 10% tekstu czytanego
20% mowy wysłuchanej
33% zobaczonych czynności, 50% tego co zobaczył i wysłuchał
70% wypowiedzianych zdań przez siebie samego.
90% samodzielnie przygotowanego i stworzonego
Udział mediów w wydatkach na reklamę TV 56,1
Prasa 28,4 (zapisane, można sprawę przetrzymać)
Reklama zewnętrzna 8,1 (bilboardy)
Radio 7,3 Create Awareness - zwrócić uwagę na produkty, zaprezentować publicznie Brodne informations - informacja o sobie (asortyment, promocje) Expin the organisation - Wytłumaczyć otoczeniu cele naszego działania, (co robimy? Jaką misję społeczną wykonujemy?) Incuse production - zdobyć pośredników, którzy budzą zaufanie Relan loyal gustomers Increase amount and requency cuse Learn about target customers Reduce sales fluctuations
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)