projektowanie organizacji firmy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1379
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
projektowanie organizacji firmy - strona 1 projektowanie organizacji firmy - strona 2 projektowanie organizacji firmy - strona 3

Fragment notatki:


PROJETKOWANIE ORGANIZACI FIRMY
KIEROWANIE ZMIANĄ ORGANIZACYJNĄ
istota, przyczyny, klasyfikacja zmian
sprawność firmy w okresie zmian i jej determinanty
cykl procesu zmian organizacyjnych
Zmiana - celowe i świadome wprowadzenie rozwiązań odmiennych od poprzednich. Szansa wyprowadzenia organizacji z kryzysu.
FAZY ROZWOJU SYSTEMÓW SPOŁECZNYCH
NIEPRAWIDŁOWO ZDYSKONTOWANE ZMIANY Z POWODU NIEWŁAŚCIWEGO ICH PRZYGOTOWANIA
PRAWIDŁOWO ZDYSKONTOWANE ZMIANY Z POWODU WŁAŚCIWEGO ICH PRZYGOTOWANIA RODZAJE ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
PRZYCZYNY ZMIAN:
Wady „wrodzone” organizacji
wady konstrukcyjne modelu organizacji (model zawiera błędy merytoryczne i formalne już na etapie projektowania)
wady powstałe w czasie wdrażania modelu (niewłaściwie przygotowanie i wprowadzenie wydłuża czas wdrożenia oraz skutkuje korektami burzącymi istotę i cele zmiany)
Wady „nabyte” w trakcie funkcjonowania organizacji, niedostosowanie modelu organizacyjnego do warunków funkcjonowania pod wpływem:
zmiany wewnętrznych czynników strukturotwórczych:
zmiany zasobów ludzkich (struktura kwalifikacji, motywacji, kultury organizacji)
zmiany zasobów materialnych (technicznych warunków wykonywania zadań tj. wyposażenia obiektów, materiały eksploatacyjne)
zmiany zasobów finansowych (wielkość, struktura i sposób dysponowania środkami finansowymi stojącymi do dyspozycji organizacji
zmiany zewnętrznych czynników strukturotwórczych:
zmiany ustroju państwa lub założeń polityki gospodarczej, społecznej, ekologicznej itd.
zmiany rynku dostawców (dostępność, sposób finansowania zakupów, warunki dostaw itd.)


(…)

…, świadczenia usług itp.) nie eliminuje ponoszenia kosztów stałych
koszty wymiany środków pracy
koszty opracowania nowych produktów
koszty szkolenia pracowników
koszty zmiany szyldów, pieczątek, druków, oprogramowania
Pośrednie koszty zmiany (wymierne w pieniądzu):
koszty zgromadzenia produktów gotowych w celu zachowania ciągłości oferty wraz z kosztami zamrożenia środków obrotowych (oprocentowanie kredytów…
… NIE BYŁO NA WYKŁADACH A CO TRZEBA WIDZIEĆ:
Etapy procesów zmian
Metody projektowania zmian
Trójkąt kosztów Medlera
Przyczyny oporów
Sposoby radzenia sobie z oporami
Motywacja - charyzma jako źródło władzy
Motywacja w zależności od wielkości zadań
Prawo Yerrasa-Dodsona (??? Czy kogoś tam ???)
Radzenie sobie z niepewnościami
CYKL PROCESU ZMIAN ORGANIZACYJNYCH
schyłek (i zmiana)
dojrzałość
wzrost
narodziny
Czas
Udział…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz