To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PROCES ZMIAN ORGANIZACYJNYCH Proces zmian organizacyjnych - jak organizacja reaguje na sytuacje kryzysową. Kryzys - okres, w którym organizacja traci możliwość efektywnego działania.
Należy pamiętać, iż zmiana to czasami nie szansa a zagrożenie.
DETERMINANTY SPRAWNOŚCI INSTYTUCJI W OKRESIE ZMIAN:
Możliwości finansowe firmy
treść zmiany czynniki metodologiczne czynniki techniczne
czynniki kadrowe
CYKL PROCESU ZMIAN ORGANIZACYJNYCH określenie potrzeby zmiany
FAZA PREPARACJI
preparacja prac projektowych
opracowanie projektu zmian
przygotowanie do wdrożenia
FAZA REALIZACJI
rozruch
kontrola
FAZA KONTROLI
monitoring
1)określenie potrzeby zmiany - przesłanki pogorszenie się sprawności funkcjonowania
koszty i opłacalność zmiany = koszty jako negatywne skutki bezpośrednie - wyrażone w pieniądzu nakłady na poniesienie zmian
pośrednie - niewyrażalne w pieniądzu negatywne konsekwencje zmian (wzrost nacisków zewnętrznych i wewnętrznych na organizację)
pytamy o możliwości kadrowe, czasowe, finansowe przeprowadzenia zmiany
czy organizacja nie jest aktualnie zaabsorbowana innymi zadaniami bądź konfliktami społecznymi
preparacja prac projektowych Etap ten polega na zaplanowaniu i pozyskaniu warunków niezbędnych do przeprowadzenia prac projektowych. Dzialania podejmowane na tym etapie
Powołaj zespół projektowy.
Wybierz metodę projektowania.
Określ niezbędne zadania.
Opracuj harmonogram prac projektowych, rozdziel zadania.
Określ niezbędne do projektowania zasoby, osoby odpowiedzialne za ich pozyskanie, czas i sposób pozyskania. Spowoduj pozyskanie i rozdział środków do projektowania zgodnie z zalożeniami.
Opracowanie projektu zmian Skonkretyzuj ccl i zakres projektowania. Zbierz informacje
Opracuj wariantowe projekty zmian (analiza+ diagnoza, synteza i prognoza)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)