Projekt terminalu kontenerowego

Nasza ocena:

4
Pobrań: 525
Wyświetleń: 1470
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projekt terminalu kontenerowego - strona 1

Fragment notatki:

      Projekt terminalu  kontenerowego                          2    Spis treści:  1.Wstęp: ............................................................................................................................................ 4  1.2   Cel opracowania:  .................................................................................................................4  1.3   Zawartość opracowania: ......................................................................................................4  1.4   Omówienie źródeł:...........................................................................................................4  2.Opis techniczny – parametry wyjściowe:  ......................................................................................4  2.1   Wybór lokalizacji terminalu: ................................................................................................4  2.2   Założenia projektowe: .........................................................................................................5  2.3   Obsługa terminalu: ..............................................................................................................6  2.3.1 Przyjęcie struktury wielkościowej statków:  .........................................................................6  2.3.2   Przyjęcie typów i parametrów urządzeń obsługujących terminal:......................................6  2.3.3   Praca bazy (średni roczny czas gotowości bazy): ............................................................ 16  3. Opis techniczny – obliczenia  ....................................................................................................... 17  3.1   Potrzeby akwatorium portowego  ........................................................................................ 17  3.1.1Głębokość akwenów: ......................................................................................................... 17  3.2   Potrzeby terminalu:  ........................................................................................................... 19  3.2.1 Liczba stanowisk jednego cumowania:  ............................................................................. 19  3.2.2 Opis techniczny nabrzeża: ................................................................................................ 23  3.2.2.1 Rodzaj konstrukcji  ..................................................................................................... 23  3.2.2.2 Wyposażenie nabrzeża ............................................................................................... 24  3.2.3  Liczba kontenerów w danej sekcji, liczba sekcji i powierzchnia placów składowych: ....... 26 

(…)

…[ wielkościowej ( liczony względem Q )
15 000 30
20 000 20
25 000 50
2.3.2 Przyjęcie typów i parametrów urządzeń obsługujących
terminal:
Do obsługi terminalu służyć będą następujące urządzenie:
- ciągniki siodłowe
- ciągniki terminalowe
- wózki widłowe
- suwnica RMG
- suwnica RTG
- suwnica nabrzeżowa STS
Ciągnik siodłowy - ciągnik drogowy, przystosowany do ciągnięcia naczepy. Elementem
pozwalającym na połączenie…

wielkościowej ( liczony względem Q )
20
50
30
Ro-rowce:
Grupa wielkościowa wg nośności jednostek
[DWT[
15 000
20 000
25 000
% udział zawinięć statków z danej grupy
wielkościowej ( liczony względem Q )
30
20
50
2.3.2 Przyjęcie typów i parametrów urządzeń obsługujących
terminal:
Do obsługi terminalu służyć będą następujące urządzenie:
- ciągniki siodłowe
- ciągniki terminalowe
- wózki widłowe
- suwnica RMG
- suwnica RTG
- suwnica nabrzeżowa STS
Ciągnik siodłowy - ciągnik drogowy, przystosowany do ciągnięcia naczepy. Elementem
pozwalającym na połączenie naczepy z ciągnikiem siodłowym jest siodło. Nie stanowi ono
sztywnego połączenia, ale pozwala na skręcanie naczepy względem ciągnika. Siodło znajduje
się nad tylną, napędzaną osią/osiami ciągnika, dzięki czemu część ciężaru naczepy zostaje na
nieprzeniesiona…

stopowych. Dźwigi kontenerowe są ogólnie klasyfikowane według ich udźwigu, wielkości
kontenerowców, które mogą załadować i rozładować. Klasyfikacja:
- „Panamax” - dźwig może w ze załadować i rozładować kontenery ze statku kontenerowego,
który może przejść przez Kanał Panamski. ( 12-13 kontenerów szerokości)
- „Post-Panamax” - dźwig może w ze załadować i rozładować kontenery ze statku
kontenerowego, który jest zbyt duży (zbyt szeroki), aby przejść przez Kanał Panamski.
( zwykle 18 kontenerów szerokości). Cały dźwig waży od 800 do 900 ton.
- „Super-Post Panamax” – są to największe współczesne dźwigi kontenerowe. Dźwig jest
zdolny do podnoszenia dwóch 20-stopowych kontenerów na raz. Spreader ma znamionowy
udźwig 65 ton. Najnowocześniejsze dźwigi posiadają udźwig 120 ton umożliwiający im
podnieść do czterech…
… statku w wodzie słodkiej (mniejsza gęstość wody)
Tc= 13,2 m
R6 = 0,025 * Tc = 0,025 * 13,2= 0,33 m
R7 - rezerwa na podłużne przegłębienie i przechyły boczne kadłuba, obliczana przy
założeniu maksymalnych przechyłów i przegłębień. Wynika z prac przeładunkowych.
R7’ - rezerwa na przegłębienie podłużne statku
R7” - rezerwa na przechyły boczne statku
B=32,2 m
L=290 m
R7’ = 0,0016 * L = 0,0016 * 290 = 0,45 m…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz