Projekt skrzyżowania dróg

Nasza ocena:

5
Pobrań: 98
Wyświetleń: 2016
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projekt skrzyżowania dróg - strona 1 Projekt skrzyżowania dróg - strona 2 Projekt skrzyżowania dróg - strona 3

Fragment notatki:

PROJEKT  SKRZYŻOWANIA  DRÓG I. OPIS  TECHNICZNY     I.0 Założenia projektowe. Projekt skrzyżowania dróg zamiejskich. 2.0 Położenie. Tarnobrzeg 3.0 Zakres projektu  - kanalizacja na drodze głównej (klin naprowadzający) - kanalizacja na drodze podporządkowanej („duża kropla”) - rozwiązanie warswicowe skrzyżowania - odwodnienie 4.0 Rysunki  - plan sytuacyjny skrzyżowania w skali 1:1000 - profil drogi podporządkowanej w skali 1:50/500 - przekrój poprzeczny drogi głównej w skali 1:100 - przekrój poprzeczny drogi podporządkowanej w skali 1:100  5.0 Opis konstrukcji Droga główna Droga dwupasowa o szerokości pasa 2,75m klasy L. Stałe  pochylenie niwelety wynosi 0,34%. Droga podporządkowana Droga dwupasowa o szerokości pasa 2,75m klasy D. Stałe  pochylenie niwelety wynosi 1,01%. 2 Kanalizacja drogi głównej. Zastosowano klin naprowadzający. Długość odcinka: Wlot 1 – 49m Wlot 2 – 49+m Kanalizacja drogi podporządkowanej. Zaprojektowano wyspę kanalizującą „duża kropla” Odwodnienie. Zaprojektowano rowy odwadniające o szerokości 0.40m i  głębokości 0.50m 3 II. OBLICZENIA 1.0 Dane do projektu.     Odcinek drogi głównej. Klasa – L Szerokość pasa – 2,75m Prędkość projektowa – Vp 50 km/h Prędkość miarodajna   Vm=Vp+20 km/h = 70 km/h Pochylenie – 0,34% Odcinek drogi podporządkowanej Klasa – V Pochylenie 1,01% Szerokość pasa – 2,75m Prędkość projektowa  Vp 50 km/h Prędkość miarodajna V m = V p 2.0 Obliczenie przepustowości.     Założono skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Obliczenia wykonano w  programie Cassino. Zastosowano sygnalizację dwu fazową: 1) 1 faza – światło zielone wlot 1 i 3 2) 2 faza – światło zielone wlot 2 i 4  Do obliczenie wykorzystano następujące dane o natężeniu ruchu na danym  skrzyżowaniu. Uwzględniono 15% udział pojazdów ciężarowych.  L=30   W=110 P=60     WLOT  4     WLOT 1 L=90 L=60 W=550            W=136 P=160 P=90 WLOT 3 WLOT 2 L=90   W=220 P=30 4 Uzyskana tabela wyników: wlot pas organizacja natezenie straty nat. mas x przepustowość       P/h   P/hz     1 1 L 90 1,8 1245 0,122 737 1 2 WP 670 16,5 1695 0,617 1085 2 1 LWP 340 33,3 1545 0,605 562 3 1 LWP 286 13,3 1205 0,362 789 4 1 LWP 200 30,1 14,74 0,322 622 Na skrzyżowaniu, na wolcie 2 został zlikwidowany lewoskręt, gdyż  jego obecność czyniła skrzyżowanie nieekonomicznym. 3.0 Obliczenia geometrii wysp kanalizujących     1) Wloty główne a. Wlot A Lzv= 15 m (+0,34% - pochylenie terenu) Lzp = 15 m LA = 20 m (ze względu na stopień wykorzystania  ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz