To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PROJEKT SKRZYŻOWANIA DRÓG I. OPIS TECHNICZNY I.0 Założenia projektowe. Projekt skrzyżowania dróg zamiejskich. 2.0 Położenie. Tarnobrzeg 3.0 Zakres projektu - kanalizacja na drodze głównej (klin naprowadzający) - kanalizacja na drodze podporządkowanej („duża kropla”) - rozwiązanie warswicowe skrzyżowania - odwodnienie 4.0 Rysunki - plan sytuacyjny skrzyżowania w skali 1:1000 - profil drogi podporządkowanej w skali 1:50/500 - przekrój poprzeczny drogi głównej w skali 1:100 - przekrój poprzeczny drogi podporządkowanej w skali 1:100 5.0 Opis konstrukcji Droga główna Droga dwupasowa o szerokości pasa 2,75m klasy L. Stałe pochylenie niwelety wynosi 0,34%. Droga podporządkowana Droga dwupasowa o szerokości pasa 2,75m klasy D. Stałe pochylenie niwelety wynosi 1,01%. 2 Kanalizacja drogi głównej. Zastosowano klin naprowadzający. Długość odcinka: Wlot 1 – 49m Wlot 2 – 49+m Kanalizacja drogi podporządkowanej. Zaprojektowano wyspę kanalizującą „duża kropla” Odwodnienie. Zaprojektowano rowy odwadniające o szerokości 0.40m i głębokości 0.50m 3 II. OBLICZENIA 1.0 Dane do projektu. Odcinek drogi głównej. Klasa – L Szerokość pasa – 2,75m Prędkość projektowa – Vp 50 km/h Prędkość miarodajna Vm=Vp+20 km/h = 70 km/h Pochylenie – 0,34% Odcinek drogi podporządkowanej Klasa – V Pochylenie 1,01% Szerokość pasa – 2,75m Prędkość projektowa Vp 50 km/h Prędkość miarodajna V m = V p 2.0 Obliczenie przepustowości. Założono skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Obliczenia wykonano w programie Cassino. Zastosowano sygnalizację dwu fazową: 1) 1 faza – światło zielone wlot 1 i 3 2) 2 faza – światło zielone wlot 2 i 4 Do obliczenie wykorzystano następujące dane o natężeniu ruchu na danym skrzyżowaniu. Uwzględniono 15% udział pojazdów ciężarowych. L=30 W=110 P=60 WLOT 4 WLOT 1 L=90 L=60 W=550 W=136 P=160 P=90 WLOT 3 WLOT 2 L=90 W=220 P=30 4 Uzyskana tabela wyników: wlot pas organizacja natezenie straty nat. mas x przepustowość P/h P/hz 1 1 L 90 1,8 1245 0,122 737 1 2 WP 670 16,5 1695 0,617 1085 2 1 LWP 340 33,3 1545 0,605 562 3 1 LWP 286 13,3 1205 0,362 789 4 1 LWP 200 30,1 14,74 0,322 622 Na skrzyżowaniu, na wolcie 2 został zlikwidowany lewoskręt, gdyż jego obecność czyniła skrzyżowanie nieekonomicznym. 3.0 Obliczenia geometrii wysp kanalizujących 1) Wloty główne a. Wlot A Lzv= 15 m (+0,34% - pochylenie terenu) Lzp = 15 m LA = 20 m (ze względu na stopień wykorzystania
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)