Projekt badania marketingowego

Nasza ocena:

5
Pobrań: 840
Wyświetleń: 5187
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projekt badania marketingowego - strona 1 Projekt badania marketingowego - strona 2 Projekt badania marketingowego - strona 3

Fragment notatki:

Dokument ma 10 stron i porusza zagadnienia takie jak: problem decyzyjny, potrzeby informacyjne, proces doboru próby, wielkość populacji - 900 osób, próba - 300 osób, losowanie systematyczne z operatu, alfabetyczny spis klientów, interwał losowania, forma pomiaru, ilość ankieterów, liczba badań, ankieta, liczba pytań, gadżet firmowy, budżet i harmonogram badań, koszty badania, kwestionariusz, badanie preferencji i potrzeb użytkowników sprzętu komputerowego oraz opinia klientów na temat firmy PPHU S&B COMPUTER.

Projekt badania marketingowego n/t preferencji i potrzeb użytkowników sprzętu komputerowego pc
Problem decyzyjny.
Firma komputerowa PPHU S&B Computer sp.c. z Krobi prowadzi na terenie byłego województwa leszczyńskiego sieć pięciu sklepów i jedną hurtownię ze sprzętem komputerowym. Firma, chociaż działa na rynku dość krótki okres czasu, to zdobyła już w miarę ugruntowaną pozycję na rynku, ma już bardzo wielu stałych klientów zarówno instytucjonalnych jak i prywatnych (indywidualnych). Na przestrzeni kilku miesięcy firma pragnie wprowadzić na rynek najnowszy komputer PC z procesorem AMD K6-3 500 MHz, który jest tańszy o ok. 30% od odpowiadającego mu komputera PC z procesorem Intel Pentium III 500 MHz. Obydwa komputery posiadają te same osiągi, szybkość i wydajność. Komputer ten firma chce sprzedawać jak najszerszej rzeszy klientów. Dodatkowymi atutami skłaniającymi do zakupu tego komputera jest przedłużona gwarancja, solidny serwis i możliwość zakupu urządzeń peryferyjnych do tego komputera po promocyjnych cenach. Firma chciałaby wiedzieć komu z potencjalnych klientów mogłaby skierować ofertę odnośnie wymienionego sprzętu. W związku z tym firma zwróciła się ona z prośbą o przeprowadzenie badania marketingowego związanego z powyższym problemem.
Potrzeby informacyjne. Chcemy się dowiedzieć czy i jakim sprzętem dysponuje respondent. Jakie są jego preferencje, czy przywiązuje uwagę do marki, czy przywiązuje uwagę do pozycji rynkowej sprzedawcy, czy względy finansowe decydują o zakupach. Dodatkowo chcielibyśmy poznać opinię klienta o sklepach, obsłudze i kompetencjach osób pracujących w firmie..
Proces doboru próby.
Informacji mogą udzielić nam klienci przychodzący do sklepów. Jednostką próby będzie klient, który zostanie poproszony o wzięcie udziału w badaniu. Ustaliliśmy, że próba będzie składać się z 300 jednostek (uczestników badania).
Wstępnie obliczyliśmy, że wielkość populacji badanej wynosi ok. 900 osób. Są to osoby które są klientami sklepów należących do firmy (ustalono to na podstawie spisu faktur i rachunków wystawionych przez firmę).
Dobór próby będzie przeprowadzony metodą losowania systematycznego z operatu. Operatem losowania będzie alfabetyczny spis klientów znajdujący się w komputerowej bazie danych firmy. Interwał losowania wynosi:
K=900/300=3
Oznacza to że do próby wylosowana zostanie co trzecia osoba z bazy danych klientów firmy.
Forma pomiaru.
Do przeprowadzenia badania zostanie zaangażowanych 5 ankieterów. Każdy z nich będzie musiał przeprowadzić 60 badań.
Podstawowym instrumentem pomiarowym będzie ankieta z 14 pytaniami skierowana bezpośrednio do respondenta. Zadaniem ankietera będzie bezpośrednie dotarcie do wylosowanego przedstawiciela próby i przeprowadzenie wywiady bezpośredniego przy pomocy wyżej wymienionego instrumentu pomiarowego. W zamian za pomoc w wypełnieniu ankiety, respondent zostanie nagrodzony gadżetem firmowym w formie długopisu, breloka, kalendarzyka itd. Ustalono, że wszyscy uczestnicy badania

(…)

…, ma już bardzo wielu stałych klientów zarówno instytucjonalnych jak i prywatnych (indywidualnych). Na przestrzeni kilku miesięcy firma pragnie wprowadzić na rynek najnowszy komputer PC z procesorem AMD K6-3 500 MHz, który jest tańszy o ok. 30% od odpowiadającego mu komputera PC z procesorem Intel Pentium III 500 MHz. Obydwa komputery posiadają te same osiągi, szybkość i wydajność. Komputer ten firma chce sprzedawać…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz