Program warsztatów "Jestem jaki jestem"

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 791
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Program warsztatów

Fragment notatki:

"Jestem jaki jestem".

Xxx xxx Poradnictwo Zawodowe Pośrednictwo Pracy Rok 3 Grupa 1
Program warsztatów
„ Jestem jaki jestem „ Częstochowa dn. 28 maja 2003 r. Program przeze mnie napisany przeznaczony jest do pracy z dziećmi będącymi w klasie czwartej szkoły podstawowej. Dzieci będące w tym wieku są coraz bliżej wyboru nowej szkoły, cały czas zbierają nowe szkolne doświadczenia, które w późniejszym czasie będą wpływać na ich dalszą edukację w gimnazjach, szkołach średnich a potem na wybór odpowiedniego zawodu. Rolą dorady jako eksperta w tej dziedzinie jest tutaj pomoc tym dzieciom w wyborze właściwej szkoły oraz odpowiedniego dla siebie zawodu. Dzieci będące w tym wieku zaczynają powoli wkraczać w nowy i nieznany im dotąd świat młodzieży, szkoła stawia przed nimi w tym okresie całkiem nowe obce dla nich sytuacje, niejako zmusza ich do podejmowania pierwszych poważniejszych, odpowiedzialnych decyzji. Należy zauważyć, iż nie wszyscy uczniowie są w stanie samodzielnie sprostać wszystkim decyzjom wymaganiom obowiązkom, które roztaczają się wokół nich. Rolą doradcy jest tutaj pomoc i praca szczególnie z tymi osobami stojącymi z boku nierzadko stanowiącymi jedynie tło dla reszty klasy. Umiejętności oraz pewna wiedza, jaką będę starał się przekazać dzieciom w czasie trwanie tych warsztatów może okazać się przydatna w nawiązywaniu kontaktów z innymi rówieśnikami wspomoże ich również w sytuacjach stresowych oraz nauczy ich patrzenia na siebie jako na wielką indywidualność posiadającą mnóstwo pozytywnych cech. Liczę na to, iż wszystkie te umiejętności zostaną kiedyś wykorzystane w odpowiedni sposób i przyczynią się do bardziej świadomego wyboru szkoły, zawodu, diagnozy własnych umiejętności.
UWAGI ORGANIZACYJNE Warsztaty są przeznaczone dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych.Czas trwania warsztatu to sześć godzin, liczba uczestników to maksimum 16 osób. Warsztaty odbywają się w specjalnie przygotowanej sali, której podłoga wyłożona jest materacami, uczestnicy warsztatów siedzą w kole w celu zapewnienia im lepszego kontaktu. Wcześniej ustalamy z dyrektorem szkoły iż wychowawca nie będzie obecny na zajęciach.


(…)

… oparte na działaniu dzieci słowne
oglądowe
Techniki wykorzystane w programie :
burza mózgów
odgrywanie scenek
drama
rysunki
gry
zabawy
dyskusje
pogadanki
zajęcia relaksacyjno ruchowe
MATERIAŁY POTZREBNE DO REALIZACJI WARSZTATU
- 16 cukierków
- 16 arkuszy papieru formatu A-3
- kolorowe pisaki,kredki, długopisy - dwie gumowe piłki (plażowe)
- 16 opasek na oczy
- 16 kartek zeszytowych formatu A-5
- 48…
… wybór oraz przedstawiamy kilka podstawowych pojęć związanych z rynkiem pracy ( podaż pracy, popyt pracy).
BLOK 1 „ Poznaj mnie „
Cele bloku 1: wzajemne poznanie się uczestników poprawa kontaktu między uczestnikami
wprowadzenie luźnej atmosfery na zajęciach ogólne rozluźnienie uczestników CWICZENIE 1 „ Nie łam się przełam się „
Cel: Przełamanie ogólnego onieśmielenia lepsze poznanie uczestników Czas…
… przez tunel oraz osób stanowiących „ ściany „ tunelu. Po przejściu wszystkich osób następuje praca metodą burzy mózgów i zapisywanie odpowiedzi na pytania na tablicy :
jak się czułem przechodząc między tymi osobami? co było szczególnego, co w sobie zauważyłem? jak moje reakcje postrzegała grupa?
Przerwa około 15 minut
BLOK 4 “ Are you understand me ? - czy mnie rozumiesz ? “
Cele bloku 4: - ćwiczenie wyobraźni uczestników
rozwijanie twórczości dzieci uświadamianie znaczenia poznawania języków obcych
- doskonalenie komunikacji niewerbalnej nauczenie uczestników umiejętności wczuwania się w sytuacje innych osób
uświadamianie wagi sprawnego przekazywania informacji
ĆWICZENIE 10 „Niewidomy malarz „
Cele: rozwijanie wyobraźni uczestników
Czas realizacji : 40 minut
Każde z dzieci ma w myślach pomyśleć…

Prowadzący opisuje dzieciom pewne zdarzenie , sytuację . Mianowicie proszę sobie wyobrazić iż jesteście na wycieczce w Paryżu Zgubiliście się , nie znacie języka francuskiego . Wiecie jedynie że wasza grupa będzie za mniej więcej dwie godziny zwiedzać wierzę Eiffela . Pytamy dzieci :
- jak odnajdziecie towarzyszy wycieczki ? - jak zapytacie o drogę ? Zapraszamy 2 osoby aby odegrały ww. scenkę…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz