Profesjonalizacja KP według Christina Holzbacha

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Profesjonalizacja KP według Christina Holzbacha - strona 1 Profesjonalizacja KP według Christina Holzbacha - strona 2

Fragment notatki:

Profesjonalizacja KP wg Christina Holzbacha Zmiana społeczna polega na tym, że od lat 80 panuje kult indywidualizmu. uwolnienie jednostki, które nakładane są historycznie jednostce w procesie socjalizacji. Klasy społeczne straciły na znaczeniu jako grupy społeczne. Dzisiaj nie ma np. znaczenia mezalians. utrata bezpieczeństwa - uzyskanie nowych wolności przez jednostki; Indywidualizacja zatraca konformizm grupowy. Osoba nie czuje obowiązku głosowania tak, jak grupa; głosuje tak, żeby jemu było dobrze. Człowiek musi adaptować się do nowych sytuacji; tracimy jednocześnie poczucie stabilizacji i musimy brać odpowiedzialność za swoje działania. Uwzględniamy swoje potrzeby. reintegracja - wynika z nowych sposobów integracji ludzi; zanikają tradycyjne grupy - rówieśnicy, rodzina - mają one już niską wartość integracyjną. Obecnie podstawowym kryterium integracji jest styl życia. Blumer wskazuje, że mamy bardziej do czynienia nie z grupą, a z tłumem - łączy ludzi dziejące się wydarzenie i mamy tam do czynienia z bardzo gwałtownymi relacjami; dodatkowo są one chwilowe. Mamy tu do czynienia z reakcją kolistą. Jednostki działają razem w określony sposób i polega na wspólnym rozumieniu sytuacji lub działają dlatego, że w danych okolicznościach powinny działać w taki sposób. Dodatkowo dołączenie się osób o podobnych poglądach powoduje wzmocnienie i upewnienie się. Zanik lojalności partyjnej
Jest to konsekwencja różnicowania się społeczeństwa, konsekwencja zmian medialnych - fragmentaryzacji publiczności i stylu życia. Ludzie (patrz wyżej) bardziej wiążą się z osobami o podobnych poglądach.
Czyli zanik lojalności to:
różnicowanie się społeczeństwa
zmiany rynku medialnego - fragmentaryzacja publiczności - jest to związane z rozwojem mediów w kierunku zaspokajania potrzeb widzów.
Pojawiają się nowe sposoby zaspokajania tych samych wzorców. Coraz mniejszego znaczenia nabierają kanały ogólnokrajowe. styl życia
W związku z powyższym trzeba stosować strategie zarządzania komunikacją:
wyboru - dywersyfikacja kanałów i grup docelowych, np. próba wypowiadania jakichś nowości rano w celu wypróbowania, czy temat „chwyci” w ciągu dnia
zwrócenia uwagi - treści programowe
rozrywki - skupienie się na treściach (mediach) rozrywkowych
Popularne KP - takie, które dryfuje w kierunku kultury popularnej.
Mediatyzacja - przyjęcie logiki mediów
politicotainment - obecność polityki w gatunkach rozrywkowych, np. jako tematyka filmu.


(…)

…. jako tematyka filmu.
Komunikowanie polityczne Kultura popularna
popularne KP
media inf. i rozrywkowe
Media informacyjne Media rozrywkowe
mediatyzacja polityki tabloidyzacja
(przyjęcie) logika mediów
infotainment
politicotainment
aktor polityczny - celebryta
marketing polityczny (polityczna promocja)
W klasycznym były brane tylko informacyjne, były separowane od rozrywkowych. zmiana społeczna i polityczna, zanik lojalności
polityczny konsumeryzm menedżeryzm, de ideologizacja, profesjonalizm wyborczy
postmodernizm
indywidualność
personalizacja i prywatyzacja
zarządzanie komunikacją - strategie:
-wyboru
-uwagi
-rozrywki
profesjonalizacja KP
rynkowa orientacja mediów:
infotainment i entertaiment

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz