To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Profesjonalizacja KP wg Christina Holzbacha Zmiana społeczna polega na tym, że od lat 80 panuje kult indywidualizmu. uwolnienie jednostki, które nakładane są historycznie jednostce w procesie socjalizacji. Klasy społeczne straciły na znaczeniu jako grupy społeczne. Dzisiaj nie ma np. znaczenia mezalians. utrata bezpieczeństwa - uzyskanie nowych wolności przez jednostki; Indywidualizacja zatraca konformizm grupowy. Osoba nie czuje obowiązku głosowania tak, jak grupa; głosuje tak, żeby jemu było dobrze. Człowiek musi adaptować się do nowych sytuacji; tracimy jednocześnie poczucie stabilizacji i musimy brać odpowiedzialność za swoje działania. Uwzględniamy swoje potrzeby. reintegracja - wynika z nowych sposobów integracji ludzi; zanikają tradycyjne grupy - rówieśnicy, rodzina - mają one już niską wartość integracyjną. Obecnie podstawowym kryterium integracji jest styl życia. Blumer wskazuje, że mamy bardziej do czynienia nie z grupą, a z tłumem - łączy ludzi dziejące się wydarzenie i mamy tam do czynienia z bardzo gwałtownymi relacjami; dodatkowo są one chwilowe. Mamy tu do czynienia z reakcją kolistą. Jednostki działają razem w określony sposób i polega na wspólnym rozumieniu sytuacji lub działają dlatego, że w danych okolicznościach powinny działać w taki sposób. Dodatkowo dołączenie się osób o podobnych poglądach powoduje wzmocnienie i upewnienie się. Zanik lojalności partyjnej
Jest to konsekwencja różnicowania się społeczeństwa, konsekwencja zmian medialnych - fragmentaryzacji publiczności i stylu życia. Ludzie (patrz wyżej) bardziej wiążą się z osobami o podobnych poglądach.
Czyli zanik lojalności to:
różnicowanie się społeczeństwa
zmiany rynku medialnego - fragmentaryzacja publiczności - jest to związane z rozwojem mediów w kierunku zaspokajania potrzeb widzów.
Pojawiają się nowe sposoby zaspokajania tych samych wzorców. Coraz mniejszego znaczenia nabierają kanały ogólnokrajowe. styl życia
W związku z powyższym trzeba stosować strategie zarządzania komunikacją:
wyboru - dywersyfikacja kanałów i grup docelowych, np. próba wypowiadania jakichś nowości rano w celu wypróbowania, czy temat „chwyci” w ciągu dnia
zwrócenia uwagi - treści programowe
rozrywki - skupienie się na treściach (mediach) rozrywkowych
Popularne KP - takie, które dryfuje w kierunku kultury popularnej.
Mediatyzacja - przyjęcie logiki mediów
politicotainment - obecność polityki w gatunkach rozrywkowych, np. jako tematyka filmu.
(…)
…. jako tematyka filmu.
Komunikowanie polityczne Kultura popularna
popularne KP
media inf. i rozrywkowe
Media informacyjne Media rozrywkowe
mediatyzacja polityki tabloidyzacja
(przyjęcie) logika mediów
infotainment
politicotainment
aktor polityczny - celebryta
marketing polityczny (polityczna promocja)
W klasycznym były brane tylko informacyjne, były separowane od rozrywkowych. zmiana społeczna i polityczna, zanik lojalności
polityczny konsumeryzm menedżeryzm, de ideologizacja, profesjonalizm wyborczy
postmodernizm
indywidualność
personalizacja i prywatyzacja
zarządzanie komunikacją - strategie:
-wyboru
-uwagi
-rozrywki
profesjonalizacja KP
rynkowa orientacja mediów:
infotainment i entertaiment
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)