To tylko jedna z 26 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podejmowanie decyzji jest aktem świadomego wyboru jednego spośród co najmniej dwóch możliwych rozwiązań jakiegoś problemu. Stanowisko kierownicze tym różni się od wykonawczego, że daje kierownikowi uprawnienia do decydowania nie tylko o własnym działaniu, ale przede wszystkim o działaniu podwładnych. Niesie to obowiązek rozwiązywania problemów decyzyjnych, a także odpowiedzialność za decyzje podjęte na stanowisku kierowniczym.
Natomiast podwładni kierowników wszystkich szczebli interesują się decyzjami podejmowanymi na stanowiskach kierowniczych nie tylko dlatego, że większość tych decyzji dotyczy ich samych, ale również dlatego, że pragną uczestniczyć w ich podejmowaniu.
Główne cele organizacji stosunkowo rzadko ulegają zmianom, dlatego problemy decyzyjne związane z formułowaniem celów pojawiają się zwykle na poziomie celów niższego rzędu. Wynika to z wielości celów, ich wzajemnej konkurencyjności oraz ograniczoności środków na ich realizację. Zwykle nie można zrezygnować z realizacji któregoś z nich, ale też nie mamy możliwości ich jednoczesnej maksymalizacji. Dla przykładu, nie można równocześnie zwiększać płac i środków przeznaczonych na badania rozwojowe oraz inwestycje. Tworzenie podstaw realizacji zysków długofalowych zmniejsza zyski krótkofalowe.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)