To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
16.03.2011 r. Wykład IV PROCES ZMIAN ROLA CZYNNIKA CZASU Poziom poczucia własnej wartości 1. Unieruchomienie (szok/zamrożenie) 2. Niedowierzanie 3. Depresja 4. Akceptacja rzeczywistości (porzucenie przeszłości) 5. Testowanie (nowe modele zachowao, nowe style życia) 6. Poszukiwanie znaczenia (racjonalne) 7. Internalizacja (przyjęcie zmiany, uznanie zmiany jako czynnika naturalnego) Internalizacja- przyjęcie zmiany, uznanie zmiany jako czynnika (normalnego??) Typologia zmian w trzech etapach wg Kurta Lewina Jeżeli biznesplan traktowałby nierówne traktowanie płci to na pewno byłby odrzucony. Rozmrażanie- nauka, kurs asertywności, jesteśmy skłonni do zmian Wypadnięcie raz z rynku powoduje, że powrót jest bardzo trudny Zmiany w systemie motywacyjnym muszą byd zróżnicowane Zamrożenie- też są szkolenia Celem jest, aby siły zmian zdominowały siły oporu Działania ukierunkowane na zmianę ukierunkowania pola sił. Przeszłośd dobra „ ZŁOTY WIEK” Teraźniejszośd MĘTNA Przyszłośd FATALNA W tym systemie wszystko jest przewidywalne. System kojarzony z historii (lata 50, 60, 70, 80) Jeżeli zakotwiczeni jesteśmy w systemie to nie widzimy skutków- efektów przezwyciężania teraźniejszości Przeszłośd nieadekwatna Teraźniejszośd trudna Przyszłośd optymistyczna Adekwatnośd świadczy o adekwatnym argumentowaniu Gra się toczy o wydajnośd, czynnik osobowy Teraźniejszośd trudna - etap przejściowy Przyszłośd optymistyczna- element trudnej rzeczywistości Postawa pracowników wobec zmian: Postawa konserwatywna - obrona dotychczasowych wartości i sposobów ich osiągania - charakter
(…)
…, sankcjonujących dotychczasowe rozwiązania organizacyjne.
Typowe przyczyny oporu wobec zmiany organizacyjnej:
Prawo przekory
Nawyki i przyzwyczajenia
Syndrom grupowego myślenia - ustawiamy się w dużej kolejce
Niskie poczucie własnej wartości
Chęd uniknięcia niepowodzeo - trzeba mied świadomośd, że nawet za 10 razem coś może się
nie udad
Obniżona zdolnośd adaptacyjna
Brak zaufania wobec inicjatora…
… zmiany pracowników cieszących się autorytetem i zaufaniem
Stworzenie systemu motywacyjnego zachęcającego do wprowadzania zmian
Demonstrowanie przez kierownictwo poparcia dla wprowadzanych zmian
JEŻELI NIE TERAZ TO KIEDY?
JEŻELI NIE MY TO KTO?
Michaił Gorbaczow
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)