To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ategorie zachowań niewerbalnych, kinetycznych:
-emblematy (zastępują znaki językowe- świadome)
-ilustratory (wzmacniają przekaz językowy-świadome, warunkowane kulturowo)
-regulatory (nieuświadomione, podtrzymują komunikację)
- wskaźniki emocji (służą komunikowaniu uczuć)
- adaptatory ( zachowania adaptacyjne, wcześnie wyuczone ruchy służące przystosowaniu się do określonej sytuacji, nieintencjonalne i nieświadome)
Gesty za granicą
Gest ok.
-ok.
-homoseksualista
-zero
Znak V
- Victoria
-łucznicy
-pokój
Kciuk autostopowicza
-falliczny- Japonia- mężczyzna
- ok.
Palec wskazujący lekko postukuje o skroń
-główka pracuje
-wariat
Trzymam kciuki X
Gest Kozakiewicza - Portugalia
Parajęzyk
Style prezentacji:
- konwersacyjny- niższy ton głosu, wolniejsze tempo mówienia, mniejsza głośność i zmienność
- dynamiczny- wyższy ton głosu, szybsze tempo, większa głośność, zróżnicowanie
Skorelowane z typem nadawcy
Tempo mówienia a tempo słuchania:
- Amerykanin mówi 125 słów/min, słucha 300 słów/min 1957
-obecnie mówimy do 200 słów/min, potrafimy słuchać nawet do 500-600 słów/min
Rozbieżność daje efekt w postaci umysłowego czasu przestoju
Kolory:
Biały: radość, czystość, jasność
Czarny: smutek, śmierć, żałoba, noc
Czerwony: krew, rewolucja, namiętność
Zielona: życie, przyroda
Yellow Press, yellow journalism- tabloidy
Komunikowanie informacyjne i perswazyjne
Komunikowanie
A do B o X
Informacja perswazja
1.dzielenie się ideami, myślami i wiedzą 1. Formowanie postaw
2.wyjaśnianie 2.wzmacnianie postaw
3.instruktaż 3.zmiana zachowań i postaw
Retoryka: Arystoteles- umiejętność wynajdywania wszystkiego, co w mowie może mieć znaczenie przekonujące. Jest więc retoryka sztuką przekonywania za pomocą mowy, a równocześnie teorią tej sztuki. Współcześnie retorykę przeciwstawia się perswazji tj. nauce o wszystkich także niejęzykowych metodach przekonywania i sztuce jego stosowania.
(…)
…, pokazuje korzyści i straty z tytułu podjęcia decyzji zgodnej z wolą nadawcy.
2) perswazja nakłaniająca ( propaganda)
- celem jest zjednanie sobie, swojemu ugrupowaniu, danej idei czy doktrynie jak największej liczby zwolenników. Propaganda może być jawna lub ukryta. Uczciwa i nieuczciwa. Są to działania zmierzające do wywarcia w miarę trwałego skutku, ciągłego w czasie.
3) perswazja pobudzająca ( agitacja…
… programie wykorzystać to do reklam. Sąsiedztwo programów i reklam o określonym targecie)
- niezwykłość przekazu
- zblokowanie ( np. powtarzanie koło siebie plakatów)
- pogłoska i plotka ( plotka dot. Osób, pogłoska niekoniecznie)
- autorytet
- nadużycie statystyki
- rozdawanie próbek i prezentów
- techniki stricte językowe
Komunikowanie perswazyjne- zasady wpływające na jego efektywność
- sprecyzowanie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)