Procedura badań marketingowych - problem badawczy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 182
Wyświetleń: 2044
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Procedura badań marketingowych - problem badawczy - strona 1 Procedura badań marketingowych - problem badawczy - strona 2

Fragment notatki:

Procedura badań marketingowych
Sformułowanie problemu badawczego
musimy mieć jakiś problem, potrzebę informacyjną, problem badawczy wynika z sytuacji, np. obserwując rynek dochodzimy do wniosku, że konkurencja ma większy udział w rynku, pytamy co zrobić, żeby dogonić konkurencję;
problem decyzyjny:
wymaga informacji czy nasz produkt jest wystarczającej jakości, czy jest dostępny, czy nie jest za drogi → następnie budujemy problem badawczy
potrzeby informacyjne:
np. czy nasze opakowanie ma być kontynuacja starego, czy powinniśmy je całkiem zmienić
hipotezy badawcze:
nowe opakowanie powinno być utrzymane w dotychczasowej tonacji kolorystycznej, ale należy zmienić krój liter na pochyły;
klientom najbardziej przeszkadza długie oczekiwanie w kolejce
problem badawczy:
ocena efektywności alternatywnych opakowań
Określenie projektu badań
pytania związane z zakresem badań:
przedmiotowy - co badać (opakowanie, markę, właściwości danego produktu, dostępność)
podmiotowy - kogo badamy (gospodarstwa domowe, ilu osobowe, jak zamożne)
przestrzenny - gdzie (w Polsce, Wielkopolsce, Poznaniu)
czasowy - kiedy (w maju 2001 r.)
! musimy wiedzieć co już wiemy na dany temat
Określenie metody zbierania informacji
od tej metody wiele zależy, musimy wiedzieć czy wybieramy obserwację, eksperyment czy wywiad;
Określenie formy zbierania informacji
opracowanie kwestionariusza ankietowego
sposób badania konsumenta np. test ślepy, prezentacja produktu
jaki materiały będę wykorzystane;
Dobór próby do badań
ile osób musimy zbadać, jak je dobrać - losowo czy nie, jak je znaleźć;
Zbieranie danych
ankieterzy, jaki zakres danych
Ankieta

Dane surowe

Dane czyste
(weryfikacja, odpowiednie dane przekładamy na liczby)

Analiza
Analiza danych i interpretacja wyników
Przygotowanie raportu końcowego.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz