To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Port Said- Egipt pozycja: 31°16’N 32°19’E - leży przy północnym wyjściu Kanału Sueskiego. Port Said jest drugim co do wielkości portem Egiptu. W porcie mogą być obsługiwane statki drobnicowe, kontenerowce, statki ro-ro, masowce, tankowce. Jest też portem obsługującym statki pasażerskie. Statek nasz pływał na nabrzeże kontenerowe usytuowane po lewej stronie Suez Canal (płynąc od Morza Czerwonego). Zawsze wejście naszego statku do Port Saidu odbywało się od strony południowej. Wymagane informacje przesyłane do Agenta na 48 godzin przed przybyciem do portu: -nazwa statku -narodowość -Suez Canal gross tonnage -DWT -miejsce cumowania w Port Saidzie -ETA w Port Saidzie -informacja o ładunkach niebezpiecznych- klasa, rozmieszczenie, ilości. Podejście: W Suez Canal na wysokości kanału wychodzącego na Morze Śrudziemne statek nie idzie w prawo- torem wodnym prowadzącym statki wychodzące z kanału na Morze Śrudziemne lecz idzie ”w lewo” torem prowadzącym do Port Saidu. Średnia głębokość kanału od tego miejsca wynosi 13 m. Pilot kanałowy, z którym się płynie jest jednocześnie pilotem portowym. Bezpośrednie podejście do nabrzeża jest niespotykane (chociaż można byłoby podejść za każdym razem praktycznie „z marszu do kei”) z powodu bardzo złej organizacji portu. Statki przed stanięciem przy nabrzeżu muszą najczęściej stawać na beczkach. Pozycja postoju na beczkach znajduje się ok.3 kbl. na SSW od meczetu i ok. 4 kbl. na SE od Suez Canal Authority Office. Postój na beczkach trwa ok.12 godzin Podejście do kei odbywa się najcześciej w asyście jednego holownika (czasami dwóch). Terminal kontenerowy posiada 5 suwnic. Średnia rata przeładunkowa jest bardzo niska i wynosi 10-15 ruchów na godzinę. Głębokość przy kei 13 m. Warunki pogodowe. Średni poziom wody jest zmienny sezonowo. Najniższy poziom wody jest w lutym a najwyższy w lipcu. Średnia różnica poziomu wód wynosi ok.0,2 m. W ciągu sześciu lat różnice pomiędzy najniższą a najwyższą wodą sięgają nawet 1,4 m. Latem silne wiatry N mogą zmienić średni stan wód o 0,3 m a czasami nawet więcej niż 0,6 m. Przy wychodzeniu z portu w czasie sztormu na Morzu Śrudziemnym należy szczególnie uważać ( szczególnie nocą ) na bardzo silne spychające wiatry- zwłaszcza zachodnie. Podczas wychodzenia z portu należy brać pod uwagę możliwość występowania prądów wiatrowych- bardzo często powstałych na skutek wiatrów NW, N i szczególnie latem SSE- wywołujących prądy o prędkościach V=0,5-1,5 węzła.
(…)
….
Podczas rzucania kotwicy należy zwracać uwagę na liczne kable leżące na dnieprzecinające kanał.
Sygnały pokazywane prez statki manewrujące w porcie:
W dzień
W nocy
Znaczenie
flaga
białe światło nad
czerwonym
manewrują aby wyjść
z kanału
PT 1
białe światło nad
czerwonym
manewrują aby wejść
do kanału
PT 2
dwa białe
robią się „na mocno”
Wyjście z Port Saidu:
Odcumowanie w asyście dwóch holowników. Należy kierować…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)