To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Nawigacja-Dover Dover, United Kingdom Latitude: 51 ° 07’ N Longitude: 001 ° 19’ E Time Zone: GMT Max. Dft: 9 m UNCTAD code: GBDVR Opis portu Port usytuowany na zachodniej stronie Cieśniny Dover, podzielony na dwie części Eastern Docks i Western Docks . Eastern Docks to część portu zawierająca bazę promową, sześć pirsów dla statków ro-ro i trzy keje o dużej głębokości dla statków drobnicowych. Western Docks – promowa baza kolejowa, terminal dla szybkich promów i poduszkowców, 2 małe doki, terminal dla statków pasażerskich oddany do użytku w 1996 roku. Główny obrót towarowy (ładunkowy) odbywa się w części wschodniej, jednak nadal drobne operacje przeładunkowe są dokonywane w części zachodniej. Dover to najbardziej ruchliwy port międzynarodowy świata, promy i poduszkowce opuszczają lub zawijają średnio co 12 minut, stałe połączenia z trzema głównymi europejskimi portami. Port ten jest głównym portem Wielkiej Brytanii na południowym wybrzeżu o szerokich możliwościach obsługi różnych rodzajów ładunków. Jako port pasażerski jest jednym z największych na świecie. Roczne obroty ładunkowe Dover to: 21.000.000 pasażerów, 3.500.000 samochodów, 13.000.000t ładunków. Load Line zone: North Atlantic Winter Seasonal Zone II, Winter Listopad 01 – Marzec 31, Summer Kwiecień 1 – Październik 31. Nawigacja Teren portu – obszar portu sięga 1 Mm od falochronu w stronę morza. Boje, tory wodne i kanały – wschodnie wejście ma szerokość 204,2m, zachodnie szerokość 225,5m, wejścia do portu są rozdzielone południowym falochronem. W porcie pracuje pogłębiarka utrzymując głębokość 20m. W wejściu zachodnim nawigacja jest ograniczona przez mieliznę na zachodniej stronie kanału. Mielizna ta ma głębokość 1,2m i rozciąga się na 1 kabel od południowo-zachodniego końca południowego falochronu. Boja świetlna jest umieszczona na północny-zachód od mielizny. Na przedłużeniu Pirsu Admiralicji znajduje się biała wieża, na której pokazywane jest światło. Sygnały mgłowe nadawane są z tej 22m wieży. Drugie światło pokazywane jest na białej wieży o wysokości 21m, znajdującej się na południowo-zachodnim końcu
(…)
… musi podporządkować się sygnałom kontroli ruchu,
jeśli są pokazywane przy obydwu wejściach lub w jakimkolwiek innym miejscu portu.
Wejście i wyjście z portu tylko i wyłącznie po uzyskaniu zgody z Kapitanatu Portu,
wszelkie manewry na terenie portu muszą być wykonywane zgodnie z poleceniami
kontrolera ruchu.
Prędkość. Statki nie powinny przekraczać prędkości 8 kn na terenie portu, wyjątek dla
statków, które uzyskały…
… jest
na białej wieży o wysokości 21m, znajdującej się na południowo-zachodnim końcu
Nawigacja-Dover
południowego falochronu. Sygnały kierujące ruchem statków w przejściach są
pokazywane: w ciągu dnia – z bramy na stacji sygnałowej przy główce Pirsu Admiralicji;
w ciągu nocy – z bramy znajdującej się na N od wieży świetlnej na końcu pirsu.
Wejście wschodnie może być używane w każdych warunkach pływu…
…, które są
pokazywane na Stacji Kontrolnej (Port Control Signal Station), w nocy światła z wieży
świetlnej na główce Wschodniego ramienia.
Głębokości w porcie zewnętrznym jak i wewnętrznym są zmienne, prace pogłębiarskie
są prowadzone w miejscach gdzie pokazują się ławice mułu. Zamulanie występuje
głównie w centralnej części portu zewnętrznego, głębokie podmycia rozciągają się od
wejścia wschodniego wzdłuż…
… port na VHF. Statki nie
posiadające VHF mogą porozumiewać się ze stacją kontrolną przy użyciu sygnalizacji
świetlnej, używając odpowiednich sygnałów lokalnych.
Ograniczenia – każde wejście lub wyjście statku z portu tylko i wyłącznie po uzyskaniu
pozwolenia ze stacji kontroli ruchu.
Holowniki – dostępne 2 holowniki, jeden przez cały czas a drugi z jednogodzinnym
powiadomieniem, uciąg na polerze 30t…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)