Nawigacja - port Dover

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nawigacja - port Dover - strona 1 Nawigacja - port Dover - strona 2 Nawigacja - port Dover - strona 3

Fragment notatki:

Nawigacja-Dover Dover, United Kingdom Latitude:  51 ° 07’ N  Longitude:  001 ° 19’ E Time Zone:  GMT Max. Dft:  9 m UNCTAD code:  GBDVR Opis portu Port   usytuowany   na   zachodniej   stronie   Cieśniny   Dover,   podzielony   na   dwie   części  Eastern   Docks   i   Western   Docks .   Eastern   Docks   to   część   portu   zawierająca   bazę  promową,  sześć pirsów dla statków ro-ro i trzy keje o dużej głębokości dla statków  drobnicowych. Western Docks – promowa baza kolejowa, terminal dla szybkich promów  i poduszkowców, 2 małe doki, terminal dla statków pasażerskich oddany do użytku w  1996   roku.   Główny   obrót   towarowy   (ładunkowy)   odbywa   się   w   części   wschodniej,  jednak   nadal   drobne   operacje   przeładunkowe   są   dokonywane   w   części   zachodniej.  Dover   to   najbardziej   ruchliwy   port   międzynarodowy   świata,   promy   i   poduszkowce  opuszczają   lub   zawijają   średnio   co   12   minut,   stałe   połączenia   z   trzema   głównymi  europejskimi portami. Port ten jest głównym portem Wielkiej Brytanii na południowym   wybrzeżu   o  szerokich  możliwościach  obsługi  różnych   rodzajów  ładunków.   Jako port  pasażerski jest jednym z największych na świecie. Roczne obroty ładunkowe Dover to: 21.000.000 pasażerów, 3.500.000 samochodów,  13.000.000t ładunków. Load Line zone: North Atlantic Winter Seasonal Zone II, Winter Listopad 01 – Marzec  31, Summer Kwiecień 1 – Październik 31. Nawigacja Teren portu  – obszar portu sięga 1 Mm od falochronu w stronę morza. Boje,   tory   wodne   i   kanały   –   wschodnie   wejście   ma   szerokość   204,2m,   zachodnie  szerokość   225,5m,   wejścia   do   portu   są   rozdzielone   południowym   falochronem.   W  porcie pracuje pogłębiarka utrzymując głębokość 20m. W wejściu zachodnim nawigacja  jest ograniczona przez mieliznę na zachodniej stronie kanału. Mielizna ta ma głębokość  1,2m   i   rozciąga   się   na   1   kabel   od   południowo-zachodniego   końca   południowego  falochronu. Boja świetlna jest umieszczona na północny-zachód od mielizny. Na przedłużeniu Pirsu Admiralicji znajduje się biała wieża, na której pokazywane jest  światło. Sygnały mgłowe nadawane są z tej 22m wieży. Drugie światło pokazywane jest  na   białej   wieży   o   wysokości   21m,   znajdującej   się   na   południowo-zachodnim   końcu 

(…)

… musi podporządkować się sygnałom kontroli ruchu,
jeśli są pokazywane przy obydwu wejściach lub w jakimkolwiek innym miejscu portu.
Wejście i wyjście z portu tylko i wyłącznie po uzyskaniu zgody z Kapitanatu Portu,
wszelkie manewry na terenie portu muszą być wykonywane zgodnie z poleceniami
kontrolera ruchu.
Prędkość. Statki nie powinny przekraczać prędkości 8 kn na terenie portu, wyjątek dla
statków, które uzyskały…
… jest
na białej wieży o wysokości 21m, znajdującej się na południowo-zachodnim końcu
Nawigacja-Dover
południowego falochronu. Sygnały kierujące ruchem statków w przejściach są
pokazywane: w ciągu dnia – z bramy na stacji sygnałowej przy główce Pirsu Admiralicji;
w ciągu nocy – z bramy znajdującej się na N od wieży świetlnej na końcu pirsu.
Wejście wschodnie może być używane w każdych warunkach pływu…
…, które są
pokazywane na Stacji Kontrolnej (Port Control Signal Station), w nocy światła z wieży
świetlnej na główce Wschodniego ramienia.
Głębokości w porcie zewnętrznym jak i wewnętrznym są zmienne, prace pogłębiarskie
są prowadzone w miejscach gdzie pokazują się ławice mułu. Zamulanie występuje
głównie w centralnej części portu zewnętrznego, głębokie podmycia rozciągają się od
wejścia wschodniego wzdłuż…
… port na VHF. Statki nie
posiadające VHF mogą porozumiewać się ze stacją kontrolną przy użyciu sygnalizacji
świetlnej, używając odpowiednich sygnałów lokalnych.
Ograniczenia – każde wejście lub wyjście statku z portu tylko i wyłącznie po uzyskaniu
pozwolenia ze stacji kontroli ruchu.
Holowniki – dostępne 2 holowniki, jeden przez cały czas a drugi z jednogodzinnym
powiadomieniem, uciąg na polerze 30t…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz