To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Nawigacja-Bremerhaven Bremerhaven, Germany Latitude: 53 ° 33’ N Longitude: 008 ° 35’ E Time Zone: GMT + 1 Max. Dft: 13 m UNCTAD code: DEBRV Opis portu Lokalizacja: Bremerhaven jest położone przy rzece Wezera 35 Mm od Morza Północnego. Port jest w stanie obsłużyć statki do 80.000 dwt i 13 m zanurzenia, jest to w głównej mierze port do przeładunku ładunków drobnicowych w kontenerach, obsługiwana jest duża ilość statków do przewozu samochodów (import i export), duża ilość statków chłodnicowych (import owoców). Zimą nie ma problemu z zalodzeniem, pojawić się ono może w wyjątkowo niskich temperaturach. Zdolności przeładunkowe: Rocznie port w Bremerhaven przeładowywuje około 16.500.000 t ładunków, 14.100.000 t ładunków w kontenerach i 56.600 pasażerów. Load Line zone: Północny Atlantyk Zima, Zima od 01 Listopad do 31 Marzec, Lato 01 Kwiecień do 31 Październik ( North Atlantic Winter Seasonal Zone II, Winter Nov 1 to Mar 31, Summer Apr 1 to Oct 31). Nawigacja Obszar portu: Port wewnętrzny – pomiędzy molami i 60 m od „Stromkaje” i „Columbuskaje”. Boje, tory wodne i kanały: podejście do rzeki - (Sea Pilot) boja Weser , rzeka – boje i światła nabierznikowe od Sea Pilot do port Bremerhaven, odległość 32 Mm, tor rzeczny o głębokości do 12 m. Pilotaż: Statek pilotowy znajduje się 5 Mm na północ od latarni Wangerooge, pilotaż jest obowiązkowy na całej długości rzeki Wezera. Nawigacja-Bremerhaven 1. Tankowce, gazowce i chemikaliowce z ładunkiem lub bez (gas free lub inert gas) o długości ponad 55 m LOA i szerokości ponad 8 m, wszystkie inne statki o długości ponad 90 m LOA lub szerokości ponad 13 m – pilot przy boji Wezera 2. Tankowce, gazowce i chemikaliowce z ładunkiem lub bez (gas free lub inert gas) o długości ponad 130 m LOA lub szerokości ponad 21 m, masowce o długości ponad 250 m LOA, szerokości ponad 40 m lub zanurzeniu do 13,5 m – pilot przy latarniowcu German Bight. W przypadku warunków sztormowych na morzu statek pilotowy znajduje się na pozycji przy bojach nr 17 i 19. Tankowce, gazowce i chemikaliowce większe niż 10.000 grt mogą podjąć pilota na wysokości latarniowca German Bight z helikoptera. Inne statki mogą podjąć pilota z
(…)
… do walki z pożarami.
Cumowanie: Na rzece statki są cumowane zazwyczaj dziobem do prądu pływowego, w
basenach wewnętrznych skierowane są dziobem w kierunku śluz.
Charakterystyka eksploatacyjna
Port na rzece (zewnętrzny).
Stromakaje: terminal kontenerowy, długość 2.373m, głębokość w MLW 12-14m, max dop.
Zanurzenie 11-13m.
Columbuskaje: długość 1.017m, głębokość w MLW 9-11m, ładunki: owoce, ro-ro,
kontenery…
….
Dźwigi lądowe dostępne jedynie przy Columbuskaje, port posiada 3 ciężkie dżwigi
pływające i wiele podnośników widłowych (forklift).
Wyposażenie specjalne: windy w terminalu owocowym, Nordhafen i terminal kontenerowy
– 21 dużych suwnic bramowych. Wzdłuż terminalu kontenerowego możliwość podłączenia
trapów lądowych (gangway).
Nawigacja-Bremerhaven
Magazyny.
Port posiada doskonałe i obszerne magazyny…
… i sam dokonuje większości meldunków.
Zastrzeżenia: Tor wodny na rzece jest pogłębiany do 12m, (aż do wejścia na rzekę
Geeste), statki o zanurzeniu ponad 10,8m są ograniczone przez warunki pływowe.
Holowniki: Asysta holowników jest dostępna 24 godziny na dobę, port dysponuje 16
jednostkami
o
mocach
do
3.000
hp
i
jednym
pełnomorskim
holownikiem
przeciwpożarowym, kilka holowników jest wyposażonych w sprzęt…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)