Port Bremerhaven, Niemcy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1127
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Port Bremerhaven, Niemcy - strona 1 Port Bremerhaven, Niemcy - strona 2 Port Bremerhaven, Niemcy - strona 3

Fragment notatki:

Nawigacja-Bremerhaven Bremerhaven, Germany Latitude:  53 °  33’ N  Longitude:  008 °  35’ E Time Zone: GMT + 1 Max. Dft:  13 m UNCTAD code:  DEBRV Opis portu Lokalizacja:   Bremerhaven   jest   położone   przy   rzece   Wezera   35   Mm   od   Morza  Północnego. Port jest w stanie obsłużyć statki do 80.000 dwt i 13 m zanurzenia, jest to w głównej  mierze   port   do   przeładunku   ładunków   drobnicowych   w   kontenerach,   obsługiwana   jest  duża   ilość   statków   do   przewozu   samochodów   (import   i   export),   duża   ilość   statków  chłodnicowych (import owoców). Zimą   nie   ma   problemu   z   zalodzeniem,   pojawić   się   ono   może   w   wyjątkowo   niskich  temperaturach. Zdolności   przeładunkowe:   Rocznie   port   w   Bremerhaven   przeładowywuje   około  16.500.000 t ładunków, 14.100.000 t ładunków w kontenerach i 56.600 pasażerów. Load Line zone:   Północny Atlantyk Zima, Zima od 01 Listopad do 31 Marzec, Lato 01  Kwiecień do 31 Październik ( North Atlantic Winter Seasonal Zone II, Winter Nov 1 to Mar  31, Summer Apr 1 to Oct 31). Nawigacja Obszar   portu:   Port   wewnętrzny   –   pomiędzy   molami   i   60   m   od   „Stromkaje”   i  „Columbuskaje”. Boje, tory wodne i kanały:   podejście do rzeki - (Sea Pilot) boja   Weser , rzeka – boje i  światła nabierznikowe od Sea Pilot do port Bremerhaven, odległość 32 Mm, tor rzeczny o   głębokości do 12 m. Pilotaż:  Statek pilotowy znajduje się 5 Mm na północ od latarni Wangerooge, pilotaż jest  obowiązkowy na całej długości rzeki Wezera. Nawigacja-Bremerhaven 1. Tankowce, gazowce i chemikaliowce z ładunkiem lub bez (gas free lub inert gas) o  długości ponad 55 m LOA i szerokości ponad 8 m, wszystkie inne statki o długości  ponad 90 m LOA lub szerokości ponad 13 m – pilot przy boji  Wezera 2. Tankowce, gazowce i chemikaliowce z ładunkiem lub bez (gas free lub inert gas) o  długości ponad 130 m LOA lub szerokości ponad 21 m, masowce o długości ponad  250 m LOA, szerokości ponad 40 m lub zanurzeniu do 13,5 m – pilot przy latarniowcu   German Bight. W przypadku warunków sztormowych na morzu statek pilotowy znajduje się na pozycji  przy bojach nr 17 i 19. Tankowce,   gazowce   i   chemikaliowce   większe   niż   10.000   grt   mogą   podjąć   pilota   na  wysokości   latarniowca   German   Bight   z   helikoptera.   Inne   statki   mogą   podjąć   pilota   z 

(…)

… do walki z pożarami.
Cumowanie: Na rzece statki są cumowane zazwyczaj dziobem do prądu pływowego, w
basenach wewnętrznych skierowane są dziobem w kierunku śluz.
Charakterystyka eksploatacyjna
Port na rzece (zewnętrzny).
Stromakaje: terminal kontenerowy, długość 2.373m, głębokość w MLW 12-14m, max dop.
Zanurzenie 11-13m.
Columbuskaje: długość 1.017m, głębokość w MLW 9-11m, ładunki: owoce, ro-ro,
kontenery…
….
Dźwigi lądowe dostępne jedynie przy Columbuskaje, port posiada 3 ciężkie dżwigi
pływające i wiele podnośników widłowych (forklift).
Wyposażenie specjalne: windy w terminalu owocowym, Nordhafen i terminal kontenerowy
– 21 dużych suwnic bramowych. Wzdłuż terminalu kontenerowego możliwość podłączenia
trapów lądowych (gangway).
Nawigacja-Bremerhaven
Magazyny.
Port posiada doskonałe i obszerne magazyny…
… i sam dokonuje większości meldunków.
Zastrzeżenia: Tor wodny na rzece jest pogłębiany do 12m, (aż do wejścia na rzekę
Geeste), statki o zanurzeniu ponad 10,8m są ograniczone przez warunki pływowe.
Holowniki: Asysta holowników jest dostępna 24 godziny na dobę, port dysponuje 16
jednostkami
o
mocach
do
3.000
hp
i
jednym
pełnomorskim
holownikiem
przeciwpożarowym, kilka holowników jest wyposażonych w sprzęt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz