Zaawansowane programowanie obiektowe

Programowanie obiektowe - wprowadzenie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zaawansowane programowanie obiektowe
Pobrań: 56
Wyświetleń: 812

6 Rozdział 2 Klasy 2.1 Wprowadzenie Programowanie obiektowe polega na operowaniu w programie obiektami, którymi są dane wraz z tak zwanymi metodami, czyli funkcjami wyko- rzystywanymi wyłącznie dla ściśle określonych danych. Zmienn...

Programowanie obiektowe - przeciążanie operatorów.

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zaawansowane programowanie obiektowe
Pobrań: 42
Wyświetleń: 875

Rozdział 10 Przeciążanie operatorów 10.1 Definicje Język C++ umożliwia przeciążanie operatora, tzn. zmianę jego znaczenia na potrzeby danej klasy. W tym celu definiujemy funkcję o nazwie: operator op gdzie op jest nazwą konkretnego operatora. Funkcja ta może być metodą, czyli funkcją składową klasy l...

Programowanie obiektowe a rzeczywistość

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Zaawansowane programowanie obiektowe
Pobrań: 56
Wyświetleń: 973

Programowanie obiektowe Wstęp   Programowanie   obiektowe   (ang.   object-oriented   programming)   —   metodyka  tworzenia programów komputerowych, która definiuje programy za pomocą obiektów —  elementów   łączących   stan   (czyli   dane)   i   zachowanie   (czyli   procedury,   tu:   metody). ...

Konstruktory i destruktory - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Świerszczykowski
  • Zaawansowane programowanie obiektowe
Pobrań: 42
Wyświetleń: 721

4. Konstruktory i destruktory. Zadania konstruktora Wywołanie konstruktora powoduje wykonanie następujących zadań: • obliczenie rozmiaru obiektu • alokacja obiektu w pamięci • wyczyszczenie (zerowanie) obszaru pamięci zarezerwowanej dla ...

Metody wirtualne - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Świerszczykowski
  • Zaawansowane programowanie obiektowe
Pobrań: 7
Wyświetleń: 553

3 . M e t o dy w ir tu al n e . P r z y kł a d ilu s tr uj ą c y i c h u ż yt e c z n o ś ć . Przykład w C++ #include const float pi = 3.14159; class Figura { public: virtual float pole() const { return -1.0; } }; // deklaracja metody wirtualnej class Kwadrat : public Figura { public: ...

Pojęcia klasy i obiektu; dziedziczenie

  • Politechnika Wrocławska
  • Świerszczykowski
  • Zaawansowane programowanie obiektowe
Pobrań: 28
Wyświetleń: 903

Programowanie obiektowe Wstęp Programowanie obiektowe (ang. object-oriented programming) — metodyka tworzenia programów komputerowych, która definiuje programy za pomocą obiektów — elementów łączących stan (czyli dane) i zachow...