Dydaktyka matematyki

Cele nauczania matematyki

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • dr Zenobiusz Mikołajek
  • Dydaktyka matematyki
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1260

Cele nauczania matematyki Definicja: Cele nauczania matematyki to przewidywanie lub pożądane zmiany w sposobie myślenia lub działania uczniów, do których zmierzają decyzje i czynności nauczyciela. 10.

Co znaczy umieć matematykę

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • dr Zenobiusz Mikołajek
  • Dydaktyka matematyki
Pobrań: 14
Wyświetleń: 973

Co znaczy umieć matematykę, a co - rozumieć? wiedza operatywna (funkcjonalna) - jest to wiedza która pomaga w działaniu, a więc przyczynia się do opanowania umiejętności. (opanowanie wiedzy o działaniu telewizorów z opanowaniem umiejętności ich naprawy) Co znaczy umieć matematykę? Po pierwsze - z...

Karta pracy - zadania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • dr Zenobiusz Mikołajek
  • Dydaktyka matematyki
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1001

KARTA PRACY NR 2   Zadanie 1   Na rysunku każdej literze odpowiada para liczb: np. literze M odpowiada para (1;2) a  literze W para (4;1).   a.  Odszyfruj słowo: (6,3); (1,4); (7,2); (2,1); (7,4); (6,1); (5,3); (3,1); (8,2); (6,1).   b.  Zaszyfruj w podobny słowo: MRÓWKA.   c.  Zaszyfruj swoje im...

Modele uczenia się matematyki

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • dr Zenobiusz Mikołajek
  • Dydaktyka matematyki
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1022

Modele uczenia się matematyki. I. Wg psychologii asocjacyjnej. Teoria ta nie dopuszcza do pojawiania się błędów. Błąd - jak sądzono - ulega zarejestrowaniu; należy więc dołożyć wszelkich starań, by uczeń nie popełniał błędów ani nie widział błędów popełnianych przez innych uczniów. Błąd ucznia je...

Współczesna i tradycyjna koncepcja nauczania

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • dr Zenobiusz Mikołajek
  • Dydaktyka matematyki
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1050

Tradycyjna koncepcja nauczania i uczenia się matematyki A) NAUCZANIE TO: a. Jasna transmisja gotowej wiedzy, którą uczeń ma sobie przyswoić b. dobrze dobrany zestaw ćwiczeń, które uczniowie wykonuja dla usprawnienia sprawności. c. właściwie skonstruowany układ typowych zadań, które uczniowie rozw...