Polski System Medialny - prasa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 588
Wyświetleń: 5852
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polski System Medialny - prasa - strona 1

Fragment notatki:



...PRASA LOKALNA: Cele Stowarzyszenia Gazet Lokalnych:
• prowadzone od początku istnienia Stowarzyszenia działania lobbingowe na rzecz korzystnych dla prasy lokalnej stawek podatku VAT;
• monitoring zagrożeń dla rozwoju prasy lokalnej oraz podejmowanie działań zaradczych (np. w sprawie nierynkowej konkurencji gazet dotowanych przez samorządy lokalne);
• wypracowywanie mechanizmów synergii rozwoju gazet lokalnych (np. koordynacja prac nad usprawnianiem systemów dystrybucji i badań czytelnictwa);
• koordynowanie współpracy wydawców lokalnych z ogólnopolskimi...

  PRASA BEZPŁATNA • Bezpłatne gazety pojawiły się w XIXw. W Polsce w latach `80 „Pasmo” w Warszawie.  • W 1995 roku „Metro” w Szwecji (W PL „Metro” nazywało się „Metropol” – zamknięty mimo uzyskania rentowności po roku a nie po pięciu, jak zakładano) • Niewielkie zaufanie reklamodawców, niższe koszty, zwłaszcza koszt dotarcia do czytelników, konieczność wsparcia ze strony dużego wydawcy. Potencjał w ogłoszeniach, proste i krótkie informacje. • Istotny kolportaż (skrzynki pocztowe, ulica, sklepy) • „Metro”, „Echo Miasta”, do 2006 roku „Dzień dobry”, do 2007 „Metropol” • METRO: Wydawca: AGORA S.A., nazwę zarejestrowano już w 1998 roku, początkowo z „GW”, od X.2001 roku samodzielnie jako Dwudnik, od października 2003 ukazuje się codziennie początkowo w Warszawie, w 2005 roku dziennik ogólnopolski, 5x tygodniowo w 18 dużych miastach: Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Toruniu, Trójmieście, Szczecinie, Wrocławiu, Warszawie i Zielonej Górze (5x w tygodniu). W 2007 roku wydanie elektroniczne. • ECHO MIASTA: Wydawca: Polskapresse, 2x w tygodniu (poniedziałek i czwartek), 7 miast: Warszawa, Kraków, Katowice, Łódź, Poznań, Wrocław, Trójmiasto.  KAPITAŁ ZAGRANICZNY: Proszę sprawdzić, co mają w portfolio mają następujący wydawcy: Bauer, VGP (Polskapresse), Marquard Polska, Bonnier, Gruner+Jahr, Axel Springer (proszę nie uczyć się tylko, kto wydaje „Świat Seriali” – chodzi o najważniejsze tytuły w sensie opiniotwórczości)  PRASA LOKALNA: Cele Stowarzyszenia Gazet Lokalnych:   • prowadzone od początku istnienia Stowarzyszenia działania lobbingowe na rzecz korzystnych dla prasy lokalnej stawek podatku VAT; • monitoring zagrożeń dla rozwoju prasy lokalnej oraz podejmowanie działań zaradczych (np. w sprawie nierynkowej konkurencji gazet dotowanych przez samorządy lokalne);  • wypracowywanie mechanizmów synergii rozwoju gazet lokalnych (np. koordynacja prac nad usprawnianiem systemów dystrybucji i badań czytelnictwa); • koordynowanie współpracy wydawców lokalnych z ogólnopolskimi organizacjami i instytucjami; • zabieganie o dostrzeżenie specyfiki problemów prasy lokalnej przez duże organizacje rynku mediów takie jak ZKDP czy PBC.  • Problemy prasy lokalnej: Konkurencja ze strony tytułów ogólnopolskich (cena). Słabsze w dużych miastach, Większość czytelników stanowią osoby w wieku 40+ (chociaż są oni stosunkowo stabilnymi czytelnikami), Wolność słowa (samorząd?), Czy samorząd powinien wydawać prasę?  Odpuszczę już Wam tygodniki, bo trudno zrobić z tego skrypt, moja wina, że się nie wyrobiłem, 

(…)

… czytelnikami), Wolność słowa (samorząd?), Czy samorząd powinien wydawać prasę?
Odpuszczę już Wam tygodniki, bo trudno zrobić z tego skrypt, moja wina, że się nie wyrobiłem,
zatem wystarczy, jeśli będziecie znali wydawców i redaktorów naczelnych (Polityki, Wprostu,
Przekroju, Newsweeka, Tygodnika Powszechnego, Gazety Polskiej, Gościa Niedzielnego).
Dla chętnych: proszę sięgnąć do książki B. Romiszewskiej…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz