Koncerny medialne-opracowanie 3

Nasza ocena:

3
Pobrań: 392
Wyświetleń: 1099
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Koncerny medialne-opracowanie 3 - strona 1  Koncerny medialne-opracowanie 3 - strona 2  Koncerny medialne-opracowanie 3 - strona 3

Fragment notatki:

(Agora. S.A) - Powstała zgodnie z uzgodnieniami Okrągłego. Stołu jako dziennik mający reprezentować solidarnościową opozycję w czasie kampanii wyborczej (stąd nazw). Pierwszy numer (8s.) ukazał się 8 maja 1989 w nakładzie 150 tys. Egzemplarzy. Redakcja mieściła się w pomieszczeniach po żłobku na ul. Iwickiej. Przygotowało go 20 dziennikarzy - większość z nich było wcześniej związanych z podziemnym „Tygodnikiem Mazowsze”. Od „Le Monde” Agora otrzymała za darmo używane maszyny drukarskie. Redaktor naczelny od początku Adam Michnik (obecnie z powodu choroby praktycznie zrezygnował z angażowania się w gazetę, przez jakiś czas kierowała nią H. Łuczywo, która wycofałą się przed wakacjami 2007r., obecnie zastępcą Michnika, a de facto osobą rządzącą GW jest Jarosław Kurski). We wrześniu 1990 w wyniku coraz większych podziałów w dawnym obozie Solidarności Lech Wałęsa - wówczas przewodniczący NSZZ „S” odebrał gazecie prawo do posługiwania się logo związku i hasłem Nie ma wolności bez Solidarności, sama gazeta zaczęła być postrzegana jako tytuł Unii Demokratycznej. Od 2002r. W roku 2003 publikacja „Przychodzi Rywin do Michnika” rozpętała tzw. „aferę Rywina”. Luty 2012:
Nakład 323 tys.
RPP 232268
(słabej niż w roku ubiegłym)
Wszystkie dane wg ZKDP
Dziennik - Gazeta Prawna
(Infor Biznes)
Powstał z połączenia dwóch tytułów: Dziennika oraz Gazety Prawnej
Dziennik
Wydawcą był Axel Springer
Jako „Dziennik Polska Europa Świat” tytuł ukazał się od 18 kwietnia 2006. W zamyśle wydawcy miał być gazetą zbliżoną w profilu do czasopism takich jak niemiecki „Die Welt” i brytyjski „The Guardian” Gazeta Prawna - wydawcą byłą grupa INFOR SA. Dziennik o prawie (pismo prawnicze, nazywano je „narzędziówką”). Początkowo była tygodnikiem - pierwszy numer ukazał się 22.10.1994r. Od 1998r. istnieje portal: www.gazetaprawna.pl . Od 10.2001 dziennik, ukazuje się 5 razy w tygodniu (od 2000r. - dwa razy). W 2002r. uruchomiono pełne wydanie internetowe dziennika. Dziennik - Gazeta Prawna Pod nowym tytułem ukazuje się od 14 września 2009r. Najpierw redaktorem naczelnym był Michał Kobosko, a od 1 marca 2010 był nim Tomasz Wróblewski. Po jego odejściu do „Rzeczpospolitej” red. Nacz. Jest Sztabińska. Dane za luty 2013r. nakład: 73,5 tys. RPP: 65 tys.
Rzeczpospolita Gremi Media (G. Hajdarowicz)
Jest to już VII RP: ;-)
I - 1920 - 1932, Stronnictwo Chrześcijańsko Narodowe (I. Paderewski, W. Korfanty)
II - lipiec 1944-1950, organ PKWN (J.Borejsza)
III - od 1982r. jako gazeta rządkowa
IV - 1989 red.nacz zostaje D. Fikuś, z gazety rządowej przetwarza „Rz” w porządny dziennik. W lutym 1991, 49% kupuje Hersant, w 1995 dokupuje kolejne 2%.


(…)

… odkupuje od skarbu Państwa resztę. POLSKA
Dziennik wydawnictwa „Polskapresse”. Pojawił się na rynku 15.10.2007r. Prace trwały jednak dużo wcześniej, a kierował nimi twórca „Newsweek Polska” - Tomasz Wróblewski. Redaktorem Naczelnym „Polski” jest Paweł Siennicki. Dziennik powstał na bazie istniejących wcześniej dzienników regionalnych Polskapresse w 6 miastach: „Dziennik Zachodni” (Katowice), „Dziennik Bałtycki” (Gdańsk), „Dziennik Łódzki”, „Gazeta Krakowska”, „Głos Wielkopolski” (Poznań), „Gazeta Wrocławska”. Oprócz tego do projektu wszedł nienależący do Polskapresse „Kurier Lubelski”. Gazety te zachowały starą winietę, obok, której umieszcza się logo „Polski”. W miastach gdzie Polskapresse nie miała swoich dzienników, ukazywał się głównie grzbiet z dodatkami tematycznymi lub (np. Warszawa, Opole…
… „Dziennik Pomorza” na niebieskim ( w „Głosie Pomorza” czerwonym) tle. Śląsk: Polska -Dziennik Zachodni
Trójmiasto: Polska - Dziennik Bałtycki
Wrocław: Polska - Gazeta Wrocławska
Zielona Góra: Gazeta Lubuska
Uważam Rze: Ukazuje się od lutego 2011r. Pierwszych 5 numerów na papierze gazetowym, 6 numer na papierze tygodnikowym
Wydawca: Gremi Media
POLITYKA
Tygodnik ukazuje się od 1957r. stopce redakcyjnej…
… Presspubliki). W styczniu 2011 nakład niecałe 15 tys. Rozpowszechnianie płatne razem 8 tys. Strona www.parkiet.com to bardziej portal finansowy niż strona gazety. Puls Biznesu - nazwany tabloidem prasy ekonomicznej. Istnieje od 1997r. Początkowo „Puls Biznesu” ukazywał się dwa razy w tygodniu. Od października 1998r. funkcjonuje jako dziennik. Wydawca: Bonnier Business Polska (część szwedzkiej grupy Bonniera…
…) Lublin: Polska - Kurier Lubelski
Łódź: Polska - Dziennik Łódzki, Express Ilustrowany
Olsztyn Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski (Edytor-Lancelot Hirtreiter 65%, Incom Private Equity 30%, Jarosław Tokarczyk 5%. Wiadomość z dnia 27.03.2009: Mecom nie kupi spółki Edytor - wydawcy „Gazety Olsztyńskiej”
Brytyjski fundusz inwestycyjny Mecom wycofał się z zakupu udziałów w olsztyńskiej spółce Edytor, wydawcy…
… bowiem ponad 250% wzrostu sprzedaży. Przegląd - tygodnik o profilu lewicowym, kontynuacja ukazującego się od 1990r. „Przeglądu Tygodniowego”. Od 1999r. obecna nazwa, po odejściu prawie całej redakcji do nowego pisma. NIE - tygodnik wydawany w Warszawie przez spółkę Urma. Pismo zostało założone w 1990r. przez Jerzego Urbana, który jest jego redaktorem naczelnym,. Pełny tytuł czasopisma brzmi NIE - dziennik…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz