Polska marka za granicą

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1400
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polska marka za granicą - strona 1

Fragment notatki:



...Mianem najstarszej marki świata określa się czerwony trójkąt brytyjskiego browaru Bass & Company. Historia polskich marek jest nie mniej interesująca. Najstarszą polską marką, a prawdopodobnie najstarszą przemysłową marką świata jest firmowy herb Żupy Wielickiej z Kopalni soli w Wieliczce.
Niepodważalnie pierwszą z zarejestrowanych marek wódki na świecie jest polski produkt – wódka Wyborowa (1927 r.). Polska może pochwalić się, że trunek ten powstały w XIV wieku, uważany jest ponadto za najlepszy na świecie. Obok Wyborowej, Luksusowa, Belvedere i Chopin odnoszą sukcesy na największych światowych konkursach spirytualiów. Jednak to Wyborowa od czasów PRL-u broni honoru polskiej wódki. Jej wysoka jakość, stara, tradycyjna receptura sprawiły, że marka stała się rozpoznawalna. Około 60 proc. produkcji Wyborowej przeznaczane jest na eksport. Wódka ta trafia już na 78 rynków świata, przy czym w USA robi największą karierę...


(…)


W powszechnej świadomości istnieją produkty, które odruchowo łączone są z poszczególnymi krajami, np. czekoladki z Belgią, perfumy z Francja, natomiast zegarki ze Szwajcarią. Ministerstwo Spraw Zagranicznych przeprowadziło ankietę z czym kojarzy się Polska. Pozytywnymi skojarzeniami okazały się postaci historyczne - Solidarność i Lech Wałęsa, Papież Jan Paweł II oraz Fryderyk Chopin.
Negatywne…
…, w Czechach i Niemczech. Marka Mohito podobnie ukierunkowana jest na Europę Środkowo-Wschodnią. Firma KAN, właściciel marki Tatuum jest na Węgrzech, Ukrainie, w Rosji oraz Czechach. Firma Ravel zaczęła konkurować z polskimi markami jak Reserved, House czy Reporter. Istnieje na Litwie i walczy o rynki wschodnie.
W 1995 r. dystrybutor i producent bielizny Atlantic wprowadził na rynek Czech i Słowacji pierwszą kolekcję z własnym znakiem towarowym. Marka bielizny Atlantic jest rozpoznawalna przede wszystkim na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Niemal połowa produkcji przeznaczona jest na eksport. Grupa NG2 - zdecydowany lider polskiego rynku obuwia i największy jego polski producent kieruje swoje produkty do szerokiego grona odbiorców. Dywersyfikacja marki odbywa się przez trzy kanały dystrybucji: salony…
… do bardzo wysokich nakładów inwestycyjnych ale przy tym również nie daje kontroli nad poszczególnymi częściami łańcucha tworzenia wartości. Inne zagrożenie opłacalności eksportu, pomimo relatywnie niskich kosztów produkcji w Polsce stanowią koszty pracy jeszcze kilkakrotnie niższe w Indiach i Chinach. Obecnie wiele firm zmuszonych jest do przeniesienia produkcji nawet na Daleki Wschód. Szansę dla polskich firm…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz