Polowanie na żaby i muchy- pedagogika

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1162
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polowanie na żaby i muchy- pedagogika - strona 1

Fragment notatki:

Opisane zostały temat, krąg tematyczny zajęć, cele szczegółowe, formy pracy, metody i pomoce. Scharakteryzowane zostały poszczególne elementy zajęć: przebieg, kwestie wypowiadane przez nauczyciela itp.

Agnieszka G Temat: Polowanie na żaby i muchy - Rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem elementów dramy i metody kruszenia.
Krąg tematyczny: Wiosna
Cele ogólne:
poznanie łańcucha pokarmowego
utrwalanie dodawania do 10
rozwój motoryki dużej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej
rozwój motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej (rozwijanie grafomotoryki ręki
Cele szczegółowe: dziecko
rozwija motorykę dużą oraz koordynację słuchowo-ruchową
poznaje utwór muzyki klasycznej „Lot trzmiela” N. Rimski-Korsakowa
rozwija motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową (grafomotorykę ręki)
rozwija zmysł estetyki
poznaje jeden z przykładowych łańcuchów pokarmowych: mucha - żaba - bocian.
doskonali (poznaje) umiejętność dodawania do 10.
doskonali (poznaje) umiejętność stosowania reguł matematycznych
poznaje wieloznaczność słowa „łakomczuch” użytego w zadaniu
doskonali umiejętność wyrażania własnych opinii i ich argumentowania
wzbogaca słownictwo czynne i bierne
Formy pracy
zbiorowa
grupowa
indywidualna
Metody
słowna
muzyczno-ruchowa
plastyczna
drama
własna z wykorzystaniem elementów metody kruszenia
Pomoce:
Utwór muzyczny „Lot trzmiela”
Kartki i przybory do malowania
Zadania: Ene due like raby 1 bociek zjadł 3 żaby. Wcześniej każda po 2 muchy. Ile zjadły łakomczuchy?
Maski zwierząt: 1 bocian, 3 żaby
Kropki - symbole zwierząt
Przebieg zajęć:
Słuchanie utworu „Lot trzmiela” Nikołaja Rimski-Korsakowa, oraz swobodna ekspresja plastyczna dzieci, dotycząca skojarzeń z usłyszanym utworem.
N: „Posłuchajcie. Zaraz usłyszycie fragment pewnego utworu muzycznego. Chciałabym, żebyście się zastanowili co on wam przypomina, ale nic głośno nie mówcie. Na razie niech to zostanie tajemnicą” (N odtwarza utwór „lot trzmiela” )
„Teraz nic nie mówiąc niech każdy z was spróbuje narysować to co sobie wyobraził przy muzyce” (w tle słuchać ciągle „lot trzmiela”)
Nauczyciel wybiera z klasy 4 osoby:
1 - bocian
3 - żaby
które są informowane o treści zadania. Reszta klasy to muchy i nie znają treści zadania.
N : „Potrzebuję 4 ochotników” (Wybiera 4 dzieci i wychodzi z nimi za drzwi, by wytłumaczyć zadanie. W tym czasie nauczyciel wspomagający wraz z resztą klasy kontynuuje zadanie plastyczne.)
N : „Kto z was będzie bocianem? ... Dobrze, a więc ty. Twoim zadaniem będzie głośno i wyraźnie powiedzieć dzieciom treść zadania. Ja powiem głośno kiedy będzie na to czas (powiem dokładnie, że <teraz bociek powie wam treść zadania>). Zadanie brzmi tak:

(…)

… łapią muchy! O!! Muchy są już złapane, (kucają) więc reszta dzieci szybko ucieka do ławek! Teraz bociek łapie żaby! (bociek staje na krześle). I wszyscy są już złapani... (cichnie muzyka)
Boćku, powtórz dzieciom jeszcze raz nasze zadanie. A wy uważnie słuchajcie.”
Bociek: „...”
N: „Spójrzcie jeszcze raz na nasze zwierzęta. Jakie było pytanie w zadaniu? ... (może wystąpić hałas, przekrzykiwanie, różne odpowiedzi, pytania...- burza mózgów) Tak. Wróćcie wszyscy do ławek”
Omówienie zadania.
N: „Ile zjadły łakomczuchy?”
„Kto może być naszym łakomczuchem?” ... W momencie w którym następuje w klasie dyskusja, kto jest łakomczuchem, W klasie „0” okazało się konieczne zastosowanie symbolicznego schematu na tablicy. Dzieci oznaczyły poszczególne zwierzęta kolorowymi kropkami i ułożyły z nich kształt drzewka…
…, to powiem: <teraz bociek łapie żeby>, a wtedy ty weźmiesz krzesełko i staniesz na nim za plecami żabek. Czy wszystko jasne? Czy macie jakieś pytania?...”
Zabawa muzyczno-ruchowa z dźwiękonaśladownictwem. Przy akompaniamencie utworu „Lot trzmiela” Nikołaja Rimski-Korsakowa.
N: „Co wam ten utwór przypominał? ... Co wam przychodziło na myśl? ... Co znalazło się na waszych rysunkach? ... Jakie dominują…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz