Polityka medialna w UE - polityki koncesycjne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 378
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Polityka medialna w UE - polityki koncesycjne - strona 1

Fragment notatki:

PRZYKŁADY POLITYK KONCESYJNYCH ORAZ SPOSOBY SUBSYDIOWANIA PRASY I MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH FRANCJA 2 Slajd
We Francji, występują 3 rodzaje beneficjentów, a do każdego z nich istnieje inny sposób przyznawania koncesji. Chodzi o media publiczne, media prywatne, a także media społeczne / środowiskowe. Teraz chciałabym krótko scharakteryzować tryby przyznawania koncesji do poszczególnych mediów.
3 Slajd
Zacznę od mediów publicznych, które koncesję otrzymują po uchwaleniu przez parlament odpowiedniej ustawy, która dotyczy wymagań ze strony nadawców. Ustawa taka, jest wydawana na wniosek Ministra Kultury. Najwyższa Rada ds. Audiowizualnych (Conseil Superieur de l'Audiovisuel - CSA) ma obowiązek do przekazania częstotliwości bez procedura przetargowej.
4 Slajd
Jeśli chodzi o media prywatne, to zarówno nadawcy programów telewizyjnych jak też nadawcy radiowi mają za zadanie zgłosić działalność do Najwyższej Rady ds. Audiowizualnych, aby móc legalnie korzystać z częstotliwości (czyli otrzymać zezwolenie), lub uzyskać licencję na korzystanie z niej. Ciekawostka: usługi na żądanie abonenta takie jak VoD, czy Video on Demand nie kwalifikują się za przedmiot formalności!
W przypadku mediów prywatnych procedura nadawania koncesji jest objęta procedurą przetargową. O koncesje ubiegać się mogą zarówno osoby fizycznej jak i prawne (zarówno o koncesję naziemną lokalną jak też krajową). Podczas przetargu, bierze się pod uwagę wiele istotnych parametrów, takich jak: kapitał finansowy, rozwój technologiczny, a także zawartość programową. Koncesje telewizyjne maksymalnie wydaje się na 10 lat z możliwością przedłużenia o 5 lat, natomiast radiowe na 5 lat, z możliwością przedłużenia dwukrotnego o 5 lat. 5 Slajd
Ostatnim trybem przyznawania koncesji jest przyznawanie koncesji mediom społecznym / środowiskowym. Koncesje te rozdzielane są przez Najwyższą Radę ds. Audiowizualnych. O tym, kto dostanie koncesję, zależy zapotrzebowanie oraz interes społeczny. O koncesję ubiegać się mogą różnego rodzaju organizacje i stowarzyszenia, organizacje religijne, studenckie i uczelniane.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz