Polityka dystrybucji (Decyzję są przeciągnięte w czasie i nie da się ich korygować w krótki m czasie)
Dystrybucja akwizytorska. Logistyka marketingowa (dystrybucja fizyczna) - dostarczenie właściwego produktu o właściwym czasie do właściwego miejsca o właściwej ilości.
Funkcje dystrybucji:
Funkcje łączące (łączy różne podmioty w procesie dostarczenia produktu do odbiorcy), Obsługi towarów, Funkcje maklera (pośrednictwo w interesach).
Ad1): transport, magazynowanie, wyrównuje ceny, kredytowanie,
Ad2): - funkcje ilościowe (proces przegrupowań ilościowych produktów),
- funkcje jakościowe ( mieszanie sortowanie, czyszczenie, tworzenie asortymentu),
Ad3): - funkcja otwarcia rynku zbytu (zabezpieczenie interesu),
- funkcja handlowa.
Decyzja o metodach zbytu:
Wybór systemu sprzedaży
a) scentralizowany zbyt (załatwianie zbytu z jednego miejsca, dział sprzedaży),
b) zdecentralizowany zbyt - zakładowy system zbytu (niezależne, ale zintegrowane z przedsiębiorstwem, oddziały lub filie,
- zbyt związany z przedsiębiorstwem, prawnie samodzielny, tylko gospodarczo powiązany (kontrakty, system koncesji, nakłady kapitałowe),
c) prawnie i gospodarczo niezależny zbyt,
Forma zbytu
- własny lub obcy organ zbytu (komiwojażer podróżujący agent handlowy, reprezentant firmy, dla której zbiera zamówienia, inspektor sprzedaży),
Akwizytorstwo - nie są właścicielami produktu, a ponoszą jedynie ryzyko zbytu produktu zawierają stosunki handlowe poprzez zawieranie umów.
Przedstawiciel handlowy - przedstawiciel jednej określonej firmy, który podpisuje umowy na dostarczanie produktów,
Makler - pośredniczy w interesach, szuka okazji, pilnuje interesu obydwóch stron,
Spedytor, Magazynier, Armator, Przewoźnik, Banki ich miejscem są aukcje, targi, wystawy.
Kanał zbytu (wybór kanału)- sieć stanowisk od producenta do konsumenta. Ma zapewnić przepływ produktów i ważnych informacji pomiędzy producentem a klientem finalnym (bezpośredni - sprzedaż wysyłkowa, pośredni).
Fizyczna dystrybucja -logistyczne przemieszczanie produktu od producenta do fizycznego odbiorcy.
Logistyka marketingowa poprzez transport i proces składowania towaru ma zagwarantować, że produkt trafi do finalnego odbiorcy w odpowiednim stanie w odpowiednim czasie, ilościach i we właściwe miejsca. Zadaniem tego jest aby koszty logistyczne były jak najniższe.
Decyzje dotyczące magazynowania:
(…)
… o produkcie, nakłonić go do kupna, sterować jego nastawieniem do oczekiwań firmy.
Komunikacja (marketingowa) Kierowana do dwóch grup na rynku:
- klienci, odbiorcy (w sensie zakupów),
- klienci tworzący otoczenie (koncepcja zainteresowanych), Maja lub mogą mieć wpływ na decyzje w przedsiębiorstwie.
Narzędzia komunikacji (promocji):
reklama, sprzedaż osobista, promocja uzupełniająca, marketing bezpośredni…
… na co klienci najbardziej zwrócili uwagę, badania marketingowe, (ankiety itp.).
Merchandising - stosowanie znaków towarowych, postaci, przedstawień, wizerunków i symboli kojarzonych przez odbiorców z jednym produktem, w celu poprawy efektów sprzedaży innego produktu adresowanego do szerokich rzesz konsumentów oferowanego sprzedaży detalicznej.
Public relations - kreowanie wizerunku firmy poprzez…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)