To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
pojęcie odpowiedzialności Gotowość do odpowiadania przed sobą lub innymi, czyli do ponoszenia konsekwencji podjętych działań celowych lub przypadkowych
Struktura: podmiot i przedmiot odpowiedzialności, instancja nakładająca odpowiedzialność, trybunał, egzekutor 21. tradycyjne definicje społecznej odpowiedzialności biznesu (istota koncepcji CSR1, CSR2 i CSP) CSR1 - odpowiedzialność przedsiębiorstwa za wszelkie swoje działania, które oddziałują na ludzi, ich zespoły i środowisko (J.Post) CSR1 - odpowiedzialność obejmująca realizację oczekiwań ekonomicznych, prawnych, etycznych i filantropijnych zgłaszanych w danym czasie przez społeczeństwo (Caroll) CSP - zobowiązanie decydentów w przedsiębiorstwie do podejmowania działań, które obok realizacji interesów firmy zabezpieczają i podwyższają dobrobyt społeczeństwa jako całości (Davis, Blomstrom) 22. nowoczesne definicje społecznej odpowiedzialności biznesu Proces, w ramach którego przedsiębiorstwa zarządzają swoimi relacjami z różnorodnymi interesariuszami, którzy mogą mieć faktyczny wpływ na ich powodzenie w działalności gosp.
Budowanie przez organizacją trwałych, pozytywnych relacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa 23. etyka biznesu a społeczna odpowiedzialność 24. piramida społecznej odpowiedzialności - koncepcja after profit obligation (rysunek) 25.poziomy społecznej odpowiedzialności w koncepcji before profit obligation Indywidualny - odpowiedzialność moralna Organizacyjny - odpowiedzialność społeczna Instytucjonalny - odpowiedzialność instytucjonalna
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)