LOGISTYKA DYSTRYBUCJI: Z makroekonomicznego punktu widzenia dystrybucja oznacza proces i strukturę przemieniania towarów od wytworów do finalnych odbiorców( w obrębie kraju gosp.)
Z punktu widzenia mikroekonomii: Dystrybucja często utożsamiana jest z procesem sprzedaży i dostarczaniem produktów określonego przedsiębiorstwie do ostatecznych nabywców.
1). Pojęcie dystrybucji:
Na proces dystrybucji składa się czynność związana z pokonywaniem przestrzennych i czasowych różnic między produkcją a konsumpcją. Zalicza się tu takie czynności jak transport, magazynowanie, konserwacja, uszlachetnianie produktów, czynności związane z fizycznym przemieszczaniem dóbr do klienta oraz sprawy związane z określeniem liczby, rodzaju ogniw pośredniczących w procesie dystrybucji, a także podział zadań uczestników tego procesu.
Dystrybucja jest więc procesem udostępniania dóbr usług użytkownikom zlokalizowanym w miejscach innych niż punkty wykonania wyrobów lub świadczenia usług.
2). Zadania dystrybucji:
Zadaniem dystrybucji jest dostarczanie nabywcom finalnym pożądanym przez nich produktów do miejsc, w których chcą je nabywać w odpowiadających im czasie, na uzgodnionych warunkach i po akceptowanej przez nich cenie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)