Pojęcie i zakres koncepcji zarządzania - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1204
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pojęcie i zakres koncepcji zarządzania  - omówienie. - strona 1

Fragment notatki:

Pojęcie i zakres koncepcji zarządzania . Koncepcja zarządzania ma za zadanie sprawdzania miejsca organizacji w otoczeniu oraz tworzenie takich uwarunkowań wewnątrzorganizacyjnych by możliwe było dopasowywania pozycji zajmowanej przez przedsiębiorstwo do oczekiwań zatrudnionych w nim pracowników.
Opis koncepcji zarządzania może być prowadzony w aspekcie funkcjonalnym i strukturalnym. W pierwszym przypadku koncepcja zarządzania to proces sterowania takimi funkcjami jak organizowanie, realizowanie i kontrolowanie. Sposób ich rozdziału wskazywać może zarówno na wielkość organizacji, jak i na jej stopień rozwoju. Oznacza to, że koncepcja zarządzania wraz ze swoim rozwojem ogranicza osobisty wpływ naczelnego kierownictwa na sposób wypełniania funkcji realizacyjnych. Wraz z rozwojem organizacji, na wyższych szczeblach kierowniczych, procesy informacyjne zaczynają dominować nad procesami realizacyjnymi. W aspekcie strukturalnym koncepcja zarządzania obejmuje takie elementy jak: 
- budowę organizacji z jej wewnętrznymi uporządkowaniami hierarchicznymi, - system zarządzania obejmujący podsystemy polityki przedsiębiorstwa, planowania, - podsystem dyspozycyjny i podsystem informacyjno-kontrolny, - metodykę zarządzania zawierającą elementy, środki i sposoby zarządzania, - kadrę kierowniczą obejmującą jej potencjał intelektualny, - system wartości, możliwości rozwoju i zachowań. W kolejnych podpunktach tego rozdziału znaczna część wyróżnionych wyżej elementów będzie przedmiotem dokładniejszego opisu. Pozostałe zostaną omówione w dalszych częściach niniejszego opracowania. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz