Pojęcie i proces przedsiębiorczości

Nasza ocena:

3
Pobrań: 245
Wyświetleń: 1064
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pojęcie i proces przedsiębiorczości - strona 1 Pojęcie i proces przedsiębiorczości - strona 2

Fragment notatki:

Pojęcie i proces przedsiębiorczości W najbardziej szerokim rozumieniu przedsiębiorczość jest działalnością związaną z zainwestowaniem środków w celu otrzymania zysków na podstawie korzyści własnych z pożytkiem społecznym.
W ramach teorii ekonomicznej zdolności przedsiębiorcze należą do zasobów tak jak np. zasoby przyrodnicze, naturalne, środki trwałe i praca robotników.
Do podstawowych czterech funkcji przedsiębiorcy należą:
przedsiębiorca podejmuje inicjatywę zintegrowania pozostałych zasobów do jednolitego procesu produkcji towarów, chce zdobyć zysk
przedsiębiorca podejmuje podstawowe decyzje podczas prowadzenia biznesu
przedsiębiorca jest nowatorem, który dąży do produkcji nowych towarów, technologii i sposobów prowadzenia biznesu
przedsiębiorca jest osobą narażoną na różnego rodzaju straty dlatego że system rynkowy nie gwarantuje otrzymania zysku. Przedsiębiorca ryzykuje nie tylko własnym czasem, ale również zainwestowanymi środkami pieniężnymi - własnymi i swoich wspólników.
Być przedsiębiorczym, tzn. być innowacyjnym, aktywnym i zaradnym na każdym odcinku działalności w celu uzyskania jak największego dochodu i zrealizowania życiowych aspiracji oraz zaspokojenia potrzeb własnych i najbliższej rodziny.
Osiągnięcie tego celu przez przedsiębiorcę uzależnione jest od jego umiejętności, uwzględniania i realizowania w działaniu następujących etapów postępowania:
analizy pomysłu na działalność gospodarczą
możliwości wprowadzenia pomysłu w życie
analizy swoich atutów do realizacji wybranego przedsięwzięcia
opracowania szczegółów danego pomysłu - biznesplanu - który pozwoli w sposób usystematyzowany ułożyć informacje zebraną przed rozpoczęciem działalności oraz określić bliżej prawdopodobieństwo sukcesu. To szczegółowe opracowanie powinno składać się z czterech zasadniczych części:
marketingu, który pozwoli ustalić wstępną wielkość rynku dla danej działalności i przewidzieć koszty jakie trzeba ponieść aby tam zaistnieć
organizowania działalności - polega na ustaleniu niezbędnych czynności, które składają się na końcowy efekt danego zamierzenia oraz zaplanowania jakie zasoby są do tego niezbędne
zarządzania - uzupełni planowanie przedsięwzięcia o sposób podejmowania decyzji i pomoże określić zakresy obowiązków poszczególnych osób oraz wskaże na stronę prawną przedsiębiorstwa i jego strukturę organizacyjną
finansowania - przetransportowanie pomysłu na język finansowy; z jednej strony ustalamy potrzeby finansowe na uruchomienie i wdrożenie pomysłu w życie oraz znalezienie źródła finansowania; z drugiej strony oszacowania jakie wyniki finansowe prawdopodobnie przyniesie dane przedsiębiorstwo w przyszłości i czy ma ono szanse na wypracowanie zysku.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz