Podział informacji w przedsiębiorstwie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1778
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podział informacji w przedsiębiorstwie - strona 1 Podział informacji w przedsiębiorstwie - strona 2

Fragment notatki:


Podział informacji w przedsiębiorstwie. I z punktu widzenia potrzeb kierownictwa możemy wyróżnić 3 rodzaje informacji:
informacje, które mają służyć pomocą w podejmowaniu decyzji
informacje, które mają zapewnić odpowiednią komunikację między pracownikami
informacje, które mają zapewnić inne potrzeby ich użytkowników.
II z punktu widzenia potrzeb pracowników:
informacje dotyczące całego przedsiębiorstwa (tzw. informacje orientacyjne)
informacje dotyczące warunków i rezultatów własnej pracy
informacje dotyczące własnej pozycji w przedsiębiorstwie
Dobrze podjęte decyzje to 80% informacji, 10% inspiracji, 10% intuicji decydenta i menedżera.
System informacji rynkowej nie ma uniwersalnego dla rynku, każda firma ma swój katalog informacji, dotyczące istotnych zagadnień (możliwość promowania produktów, konkurencja itd.)
Podział informacji
- pierwotne
- wtórne
Wszystkie informacje o rynku tworzą 2 podsystemy: Podsystem informacji operatywnej - zawiera on statystykę wyrobu zróżnicowaną wg ilości, wartości i udziału rynkowego, zawiera również dane dotyczące struktury wyrobów i klientów potrzebne do selekcji rynków. Ten podsystem dostarcza informacji do podejmowania decyzji dotyczących zjawisk powtarzalnych (znamy dany rynek). Służy decyzjom bieżącym, rutynowym. Podsystem informacji specjalnej - dostarcza informacji do rozwiązywania problemów o charakterze strategicznym.
Informacje zasilające ten podsystem pochodzą najczęściej z badań bezpośrednich, które w pełni opisują zjawisko lub proces.
Rola tego podsystemu jest przede wszystkim dostarczeniem informacji pozwalających na sporządzenie właściwych diagnoz i prognoz jak również podejmowania odpowiednich środków zaradczych i wytyczne przyszłych kierunków rozwoju firmy. Test koniunktury - jest metodą badania rynku, który umożliwia ocenę aktualnej sytuacji
rynkowej i budowania krótkookresowych prognoz kształtowania się procesów oraz zjawisk rynkowych na podstawie informacji jakościowych pochodzących od określonej liczby podmiotów rynkowych przeważnie przedsiębiorstw przemysłowych oraz jednostek handlowych.
Narzędziem pomiaru w przypadku testu koniunktury jest specjalnie zbudowany kwestionariusz zawierający 2 grupy pytań:
Dotyczy wielkości ekonomicznych (popytu, szerokości, jakości asortymentu) w badanym okresie w stosunku do okresu bezpośrednio poprzedzającego
Pytanie, których celem jest uzyskiwanie opinii praktyków na temat perspektyw kształtowania się tych wielkości ekonomicznych
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz