Podstawy organizacji i zarządzania - ćwiczenia 5.12.2012r. Podejmowanie decyzji - akt wybory jednej możliwości spośród ich zestawu. Proces podejmowania decyzji to poznanie i zdefiniowanie istoty - sytuacji decyzyjnej, wyodrębnienie różnych możliwości, wybór najlepszej z nich i wprowadzenie jej w życie. Typy decyzji: - decyzja zaprogramowana - mająca dość kompletną strukturę, powtarzająca się z pewną częstotliwością - decyzja niezaprogramowana - podejmowana rzadziej niż zaprogramowana, decyzja dla nas nowa. Etapy procesu racjonalnego podejmowania decyzji 1. Rozwiązanie i zdefiniowanie sytuacji decyzyjnej. 2. Identyfikacja alternatywnych możliwości. 3. Ocena różnych wariantów. 4. Wybór najlepszego wariantu. 5. Wdrożenie wybranego wariantu. 6. Obserwacja wyników i ocena. Analiza SWOT Czynniki wpływające na pozycję strategiczną organizacji w analizie SWOT. Zewnętrzne SZANSE ZAGROŻENIA Wewnętrzne MOCNE STRONY SŁABE STRONY Pozytywne Negatywne Pytanie na zaliczenie: 1. Proces podejmowania decyzji. 2. Analiza SWOT - praktyczne wykorzystanie metody.
1
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)