PODSTAWY MARKETINGU - wykład: Niestacjonarne sposoby dystrybucji

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 707
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
PODSTAWY MARKETINGU - wykład: Niestacjonarne sposoby dystrybucji - strona 1 PODSTAWY MARKETINGU - wykład: Niestacjonarne sposoby dystrybucji - strona 2 PODSTAWY MARKETINGU - wykład: Niestacjonarne sposoby dystrybucji - strona 3

Fragment notatki:

PODSTAWY MARKETINGU „Niestacjonarne sposoby dystrybucji”
DYSTRYBUCJA Dystrybucja - obejmuje wszelkie czynności związane z pokonywaniem przestrzennych, czasowych, ilościowych i asortymentowych różnic występujących między sferą produkcji i sferą konsumpcji . Dystrybucja jest to przemieszczanie produktów z miejsc ich wytwarzania i sprzedaży do miejsc ich konsumpcyjnego lub produkcyjnego użytkowania. Dystrybucję określa się jako działalność zorientowaną na zaspokojenie potrzeb nabywców i zapewnianie zysków przedsiębiorstwu obejmującą: - planowanie - realizację i kontrolę fizycznego przepływu materiałów i końcowych produktów z miejsc pochodzenia i produkcji do miejsc ich sprzedaży i nabywania. Zadaniem dystrybucji jest zarządzanie łańcuchami dostaw , czyli przepływami wartości od dostawców do konsumentów i końcowych użytkowników oraz przepływu gotówki od producentów. Programowanie dystrybucji jest to tworzenie planowego, profesjonalnie zarządzanego, zintegrowanego pionowo systemu marketingowego, który łączy zarówno potrzeby producenta jak i pośredników handlowych z wymaganiami konsumentów. Dystrybucja jest elementem marketing-mix , który zapewnia użyteczność czasu, miejsca i posiadania produktu. Dystrybucja to system logistycznego i strategicznego planowania . Głównym celem dystrybucji jest: Dostarczanie nabywcom właściwych produktów, w wymaganej jakości, w odpowiednim dla nabywców czasie i miejscach, po możliwie najniższych kosztach magazynowania, transportu i operacji transakcyjnych „ Droga” produktu do nabywcy Produkt może trafić w ręce klienta przy zakupie w sklepie ale nie tylko.
Istnieje kilka innych sposobów - takich jak: - sprzedaż bezpośrednia, - sprzedaż wysyłkowa, - telemarketing, - handel obwoźny, - akwizycja itp. Główne typy niesklepowej sprzedaży detalicznej (RYSUNEK!!!!) ;-) I. SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA Polega ona na dotarciu przez sprzedawcę bezpośrednio do potencjalnego klienta w jego miejscu zamieszkania, miejscu pracy. Wywodzi się ona z handlu prowadzonego poprzez domokrążców. Sprzedawcy zazwyczaj działają na swoje ryzyko i koszt, na podstawie umowy cywilno-prawnej z dostawcą towaru lub usługi . Dostawca zobowiązuje ich do zakupienia towaru oraz zbycia po określonej cenie. Często są zorganizowani w wielopoziomową sieć sprzedawców (ang. multi-level marketing ). Jak wynika z badań firmy badawczej GFK Custom Research, przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, aż 3/5 Polaków nigdy nie korzystało z tego kanału dystrybucji. Regularnie z tej formy sprzedaży korzysta natomiast 9 % osób. To tylko dowodzi ogromnego wciąż potencjału rozwojowego tego sektora.


(…)

…. MARKETING BEZPOŚREDNI
Marketing bezpośredni - polega na bezpośrednich komunikatach kierowanych do starannie wybranych, pojedynczych klientów, często w indywidualnym kontakcie , w celu uzyskania bezpośredniej reakcji (odpowiedzi). Marketing bezpośredni pozwala konsumentom kupować produkty dzięki wykorzystaniu różnych mediów reklamy, z pominięciem bezpośredniego kontaktu osobistego ze sprzedawcą. Oprócz tworzenia wizerunku marki, celem marketingu bezpośredniego jest uzyskanie bezpośredniej, najczęściej natychmiastowej i dającej się zmierzyć reakcji konsumenta. PODSTATOWE FORMY MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO
Podstawowe formy marketingu bezpośredniego to: - sprzedaż wysyłkowa - telemarketing - sprzedaż w domu klienta - marketing za pośrednictwem telewizji - marketing online 1). Sprzedaż wysyłkowa - polega…
… / słonych), pełnego wyżywienia (bułki, mrożonki, dania gotowe), wydawanie/zwrot kubków
Automaty sprzedaży pozwalają na wykonanie zakupów samoobsługowych 24 godziny na dobę. Ta forma dystrybucji posiada wady między innymi wysoki koszt automatów, eksploatacji oraz częste usterki
Wysoko wyspecjalizowanym automatem jest bankomat który pozwala pobrać pieniądze w każdej chwili.
Automat sprzedający (automat…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz