Projekt strategii marketingowej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 140
Wyświetleń: 840
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projekt strategii marketingowej - strona 1 Projekt strategii marketingowej - strona 2 Projekt strategii marketingowej - strona 3

Fragment notatki:


PROJEKT STRATEGII MARKETINGOWEJ FIRMY AMWAY POLSKA SPIS TREŚCI: Wstęp........................................................................................................3 Identyfikacja systemu.................................... ............................4 Interpretacja tytułu ...............................................................4 Opis systemu .......................................................................5 2.1. Makieta opisu .................................. ...................................5 2.2. Raport .................................................................................6 Diagnoza systemu.....................................................................15 Przedmiot badania ..............................................................15 Kryteria oceny ....................................................................18 Ustalenie diagnostyczne .....................................................19 Badanie porównawcze ....................... ................................ 20 III. Dokumentacja projektowa ..........................................................22 Zakres przedsięwzięcia ......................................................22 Założenia i zadania ........................ .................................... 24 Warianty rozwiązań ............................................................25 Zakończenie ............................................................................................27 Bibliografia .............. ...............................................................................28 WSTĘP Celem naszej pracy jest przedstawienie strategii marketingowej stosowanej przez firmę Amway Polska. Obecnie na rynku firmy wykorzystują całą gamę strategii, których celem jest zdobycie klienta, a poprzez to starają się zwiększyć swój obrót na światowych rynkach. Korporacja Amway to potentat na światowym rynku, zajmująca się produkcją i handlem kosmetykami, środkami piorącymi i środkami do czyszczenia. Firma Amway to spółka która poprzez swoją umiejętną politykę marketingową zyskała rzeszę klientów, jej obrót na światowych rynkach wzrastał od roku 1959, a „eksplodował” w latach 90- tych. Firma Amway posiada przedstawicielstwo w Warszawie. Spółka Amway Polska zanotowała spadek sprzedaży swoich towarów w latach 1997- 2000. Naszym zdaniem powodem spadku sprzedaży jest słaba polityka marketingowa prowadzona przez firmę. W projekcie chcielibyśmy przedstawić własną koncepcje strategii marketingowej dla firmy Amway Polska.


(…)

… poszczególnych produktów .
Wartość sprzedaży
w tys. zł
2000
1999
1998
1997
Kosmetyki
140 500
130000
170 950
180 950
Zestawy naczyń
90 000
98000
129 000
125030
Środki piorące (proszki do prania)
112 900
93000
122 300
139 500
Środki do czyszczenia kuchni, szkła oraz metalu
32 000
72700
98 000 135000
Środki do higieny osobistej
156 000
140200
175 000
192 300
RAZEM
531.400
533.900
695.900 772.080
Źródło- materiały…
… strategii marketingowej główny nacisk kładzie na dwa podstawowe elementy strategii:
sprzedaż bezpośrednią,
public relations,
sponsoring
Firma Procter & Gamble konkurent i zarazem najlepsza firma w branży środków czystości i kosmetyków, która zajmuje 18 miejsce wśród najlepszych światowych firm postawiła na:
reklama w środkach masowego przekazu,
sponsoring,
public relations.
Firma Avon jedna z czołowych firm zajmująca się produkcją kosmetyków zastosowała:
sprzedaż bezpośrednią,
public relation,
sponsoring,
sprzedaż w internecie.
Firma Yves Rocher potentat na rynku kosmetyków we Francji postawiła na:
public relations,
sponsoring,
sprzedaż w internecie.
Elementy strategii marketingowej
Amway Polska
Procter&Gamble
Avon
Yves Rocher
Sprzedaż bezpośrednia
X X
Public relations
X
X
X X Reklama w śr. masowego…
… amerykańskiej korporacji - światowego lidera sprzedaży bezpośredniej, która działa w przeszło 80 krajach na całym świecie. Siedziba Amway Polska znajduje się w Warszawie. Oprócz tego działa 15 przedstawicielstw firmy zlokalizowanych w 12 głównych miastach Polski. Przedstawicielstwa firmy znajdują się w: Warszawie,
Łodzi,
Białymstoku,
Szczecinie, Wrocławiu,
Poznaniu,
Katowicach,
Krakowie, Gdańsku,
Kielcach…
… przez firmę Amway nie jest bogata. Opiera się głównie na jednym elemencie strategii marketingowej, a mianowicie na wysoko rozwiniętej sprzedaży bezpośredniej oraz kreowaniu wizerunku za pomocą public relations. Sprzedaż bezpośrednia w tej postaci, w jakiej proponuje ją Amway, mogła zaistnieć w naszym kraju dopiero wraz z przemianami ustrojowymi i gospodarczymi. Wiąże się ona bowiem z rozwojem wolnej…
… i komputery osobiste. Stało się to możliwe dzięki kontraktom, jakie Amway podpisał w 1997 r. Pierwszy z operatorem sieci cyfrowej telefonii komórkowej era GSM, drugi z fimą Optimus. Pozwoliło stworzyć wygodny dla Niezależnych Przedsiębiorców i klientów system telefonicznego składania zamówień na produkty, które są dostarczane bezpośrednio do domu zamawiającego. Wszystkie produkty Amway objęte są gwarancją…
… marketingowej.
Przekazanie przedstawicielstwu w Warszawie możliwości podejmowania samodzielnych decyzji w kwestii strategii marketingowej,
sponsoring w dziedzinie nauki, kultury i sportu,
rozbudowa public relations w firmie, przybliżenie zasad działania firmy potencjalnym dystrybutorom i klientom,
wprowadzenie do strategii marketingowej- telemarketingu, metody pozyskiwania klienta przez telefon…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz