Podstawy etyki dziennikarskiej- podstawowe pojęcia cz.2

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 483
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Podstawy etyki dziennikarskiej- podstawowe pojęcia cz.2 - strona 1  Podstawy etyki dziennikarskiej- podstawowe pojęcia cz.2 - strona 2

Fragment notatki:

Język totalny- język mediów; oddziałuje na zmysły i intelekt poprzez obraz, kolor, dźwięk, akcję, ruch, słowo jednocześnie.
Świadomość i wolność- podstawowe znaki ludzkiej godności
Korupcja antropologiczna- wg. W. Chudego samookłamywanie („korumppo”- całkowite poniszczone, połamane)
Prawda, dobro, piękno- fundamenty etyczne
Propaganda- twarde wbijanie ideologii
Byt- wszystko, co istnieje
Norma etyczna- fundament moralności, wartość powszechna i niezmienna
Aksjologia- nauka o wartościach
Dobro społeczne- wynik społecznej natury człowieka; nie jest to suma dób indywidualnych, ale wyższe od niego i wobec niego nadrzędne; wartość życia zbiorowego w 2 os.
Decyzja- istota człowieczeństwa, leży u podstaw wszystkich wyborów; każdorazowy wybór dobra lub zła
Sumienie- dialog człowieka z samym sobą na temat wierności prawdzie
Osoba- podmiot suwerenny, jedyny yaki byt w świecie, człowiek wrażliwy na świat wartości
Piękno- w. aksjologiczna; wyraz szacunku dla odbiorcy, objawia się w nim wewnętrzna jedność prawdy i dobra; budowanie człowieczeństwa w człowieku
Kalokagathia- zespolone przez starożytnych Greków pojęcie dobra i piękna
Pęknięcie antropologiczne- naruszenie prawdy o tym, kim jest człowiek; ciało zostało zredukowane do przedmiotu
Wolny= wartościowy
Piękno, dobro, sprawiedliwość- wartości zasadnicze i moralne; wg Sokratesa te wartości bronią godności człowieka
Decyzja moralnie dobra- decyzja zgodna z sumieniem uformowanym
Pozycjonalność, doskonałość, zupełność- trzy warunki piękna wg św. Tomasza z Akwinu
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz