Podstawowe pojecia - omówienie.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 679
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawowe pojecia  - omówienie. - strona 1 Podstawowe pojecia  - omówienie. - strona 2 Podstawowe pojecia  - omówienie. - strona 3

Fragment notatki:

Organizacja nie jest pojęciem jednoznacznym są używane trzy podstawowe ujęcia: 1) rzeczowe w tym sensie każde przedsiębiorstwo jest organizacją, 2) czynnościowe jeżeli należy zapewnić organizację spotkań, 3) atrybutowe w danym przedsiębiorstwie jest organizacja, tak że wszystkie części tej instytucji współpracują sprawnie w sposób skoordynowany aby osiągnąć cel tej organizacji.
System jest to pewna wyodrębniona część otoczenia mająca pewną wewnętrzną funkcję a więc składa się z części uporządkowanych, które działają według określających reguł które określają ich wzajemne relacje. Systemy dzielimy na naturalne i sztuczne.
Kryterium złożoności i sposób funkcjonowania. Trzy klasy: 1) system prosty - składa się z niewielkiej liczby elementów powiązanych ze sobą w prosty sposób; 2) system złożony - rozbudowana struktura o licznych i różnorodnych powiązaniach, które daje się opisać; 3) system szczególnie złożony - tak skomplikowany że nie daje się opisać. Sprawność - podstawowymi postaciami sprawnego działania zapobiegającemu chaotycznemu i niezorganizowanemu są: skuteczność, korzyść i ekonomiczność.
Skutecznym nazywamy takie działanie, które prowadzi do skutku zamierzonego jako do celu. Nieskutecznym jest takie działanie w realizacji którego nie posunąłem się ani o krok i pozostało w sferze zamiaru. Korzyść jest to różnica pomiędzy wynikiem użytecznym a kosztami działania. Wyróżniamy: WK, W=K, W1 ma charakter w pełni ekonomiczny wynik użyteczności większy od kosztów; W/K=1 obojętne z punktu ekonomiczności; W/K

(…)

… dla ratowania autorytetu;
Stosuje on metodę „kozła ofiarnego
uwarunkowanie psychologiczne
uwarunkowanie społeczne
uwarunkowanie organizacyjne
Czynniki zagrożenia autorytetu kierownika:
silny niepokój wewnętrzny danego kierownika
występowanie niższych kwalifikacji u tego kierownika
pojawienie się w organizacji nie przewidzianych okoliczności
powstawanie w organizacji grup nieformalnych działających przeciwko…
… % czasu poświęcają na mówienie
21 % czasu poświęcają na czytanie
5 % czasu poświęcają na obserwacje
40 % czasu poświęcają na czynności łączne czyli stanowiące warianty pozostałych czynności.
Siedem grzechów głównych w pracy dyrektora określonych przez K. Haberkern:
odkładanie sprawy do jutra
połowiczne wykonywanie pracy
jednoczesne wykonywanie kilku prac
chęć załatwienia wszystkiego osobiście
przekonanie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz