To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Plan strategiczny:
Obraz przewodni - misja, wizja, twarz przedsiębiorstwa, kojarzona z każdą firmą. Każdy z firmy wie o firmie wszystko. Zmiana obrazu przewodniego tak, aby klient się nie zorientował, żeby go nie stracić. Cechy produktu
Cechy klientów po jednym krótkim zadaniu
Cechy firmy
Np. volvo bezpieczeństwo Cele. Rynkowe - procent udziału w rynku. Każda firma ma dylemat ile procent na początku, 1% w Polsce - firma się nie liczy. Najlepiej duży procent na małym obszarze.
Firmowe - rentowność kapitału - przyrost zysku przy firmach, które są długo na rynku. Przy firmach nowych rentowność kapitału, wartość dodana. Stałość stopy procentowej we wszystkich latach.
Każde przedsiębiorstwo powinno mieć oba cele (liczbowe) na okres co najmniej 5 lat. Porównania wykonania planu co pół roku - pozwalają bieżąco korygować odchylenia.
Strategia - sposoby realizacji celów, drogi wiodące do celu. Jack Trout -„Wyróżniaj się albo zgiń” - najlepiej być pierwszym na danym rynku, atrybut kraju Świętości przy konstruowaniu strategii:
Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, nie rób tego co robią wszyscy. Kapitał rzeczowo finansowy daje ład i ogólne szczęście - nieprawda - inne rodzaje kapitału są ważniejsze:
Kapitał wyobraźni - najważniejszy z kapitałów planowania strategicznego - nie wolno rozpocząć działalności bez planu Kapitał wiedzy i umiejętności Kapitał stosunków międzyludzkich Kapitał miejsca na rynku Kapitał rzeczowo finansowy Jeżeli chcesz kogoś zniszczyć zapewnij mu monopol - najlepszy sposób na rozleniwienie się
Np. strategia browaru elbląskiego - zmiana nazwa EB, jakość, ilość. Reklama, sieć wyłączna dystrybutorów, opakowania i tak zbankrutował - konkurencja zaczęła działać Strategia - z kim rozmawiać, aby to załatwić. Wykorzystanie okoliczności. Założenia - przedsiębiorstwo musi być jasnowidzem, przewidzieć warunki funkcjonowania na najbliższe 5 lat
Jakie będzie tempo przyrostu PKB w najbliższych 5 latach?
Poziom inflacji?
Kursu walutowego? Trendy konsumpcyjne Postępowanie konkurentów - szukanie swojego fragmentu rynku
Postępowanie władzy państwowej Po wypisaniu założeń wraca się do trzech punktów i zadajemy sobie pytanie” czy w tych warunkach to co założyliśmy jest wykonalne? Ewentualnie możemy dokonać lekkich zmian. Środki - konkretne posunięcia w ramach przyjętych strategii; da się napisać datę realizacji i osobę odpowiedzialną za realizację Np. firma, która funkcjonuje w Polsce chce rozszerzyć się o UE, w środki można wpisać powołanie przedstawicielstwa w Berlinie data, kto itp.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)