Pisma handlowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1547
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pisma handlowe - strona 1 Pisma handlowe - strona 2 Pisma handlowe - strona 3

Fragment notatki:

Pisma handlowe Pisma handlowe dotyczą wszystkich spraw związanych z transakcją kupna - sprzedaży.
Każde pismo wychodzące z firmy jest jej wizytówką. Dlatego sporządzając korespondencję,
należy dołożyć wszelkich starań, aby mogła ona reklamować naszą instytucję. Dotyczy to
zarówno treści, jak i wyglądu pisma.
W liście handlowym zachowujemy ton uprzejmy i bezpośredni, bez przesadnego
ugrzecznienia. Powinny się znaleźć:
Ü rzetelna informacja, prawidłowe argumenty,
ÛÜ realne propozycje, które można spełnić.
Zapytanie o ofertę Ma na celu uzyskanie dokładnych danych dotyczących warunków sprzedaży towaru lub
usługi. Często wysyła się zapytanie, aby mieć możność porównania ofert różnych firm.
Oferta Stanowi propozycję sprzedaży towaru lub usługi. Powinna zawierać :
ÛÜ dokładne określenie oferowanego towaru, cenę towaru bądź usługi,
ÛÜ warunki płatności,
ÛÜ warunki dostawy,
ÛÜ termin składania zamówień,
ÛÜ termin ważności oferty.
Oferta sporządzana jest według nieco rozluźnionych zasad formalno-merytorycznych.
Może być wysyłana np. na blankietach reklamowych - z powiększonym polem
nagłówkowym, gdzie umieszcza się informacje o działalności firmy lub reklamowe albo na
modnych ostatnio papierach firmowych. Oferty handlowe rozsyłane są także w postaci:
ulotek, broszurek, folderów, specjalnie wydrukowanych na okres promocji.
Zamówienie Jest to zobowiązanie do zakupu towaru przez odbiorcę na warunkach określonych w tym
dokumencie. Na zamówienie składa się:
ÛÜ określenie zamawianego towaru,
ÛÜ Å¼Ä…dana ilość,
ÛÜ warunki płatności,
ÛÜ termin i warunki dostawy towaru.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia sporządza sprzedający towar na formularzu lub
blankiecie korespondencyjnym firmowym. Zamówienie i potwierdzenie zamówienia prawnie
traktowane jest jako umowa.
Awizo Krótkie zawiadomienie o przygotowanym do odbioru lub wysyłanym towarze. Można je
przekazać: faksem, pocztą e-mailem. Zawiadomienie sporządza się na formularzu lub
blankiecie korespondencyjnym. Powinno zawierać: termin i miejsce odbioru towaru, datę
wysyłki towaru, sposób przesłania, numery dokumentów przewozowych.
Specyfikacja Dokument przekazywany razem z towarem. Stanowi podstawę do wydania lub wysłania
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz