Perspektywa procesów wewnętrznych
Rodzaje procesów wewnętrznych:
1.Procesy innowacyjne (zachodzące przed złożeniem zamówienia, zakupu)
-procesy związane z badaniem rynku -ustaleniem obecnej wielkości rynku, potencjalnej wielkości rynku w połączeniu z badaną, analizowaniem potrzeb i oczekiwań nabywców
-procesy związane z projektowaniem produktu i przygotowane oferty dla nabywcy
2.Procesy operacyjne, ( które zachodzą po złożeniu zamówienia przez klienta albo po podjęciu decyzji i skierowaniem produktu do ………..)
3.Procesy obsługi posprzedażnej (posprzedażowej) - zachodzą po dokonaniu zakupu przez klienta
- procesy związane z kształtowaniem i utrzymaniem dobrych relacji z klientem ( naprawy gwarancyjne, przyjmowanie reklamacji)
-obsługa rachunkowa ( wystawianie faktur, ściąganie należności)
Procesy
Cele
Mierniki
Procesy innowacyjne
Przewidywanie potrzeb klienta
Liczba nowych projektów zainicjowanych przez klienta
Poziom akceptacji nowych produktów przez klienta
Szybkie wprowadzanie nowych produktów na rynek
Czas wprowadzenie nowego produktu na rynek Liczba nowych produktów wprowadzanych na rynek w porównaniu do konkurencji
Procesy operacyjne
Redukcja kosztów produkcji
Koszt jednostkowy wytworzenia produktu
Koszt wykonywania działań
Udoskonalenia procesów i działań
Czas wykonywania procesów i działań
Liczba błędnie wykonanych działań
Procesy obsługi posprzedażnej
Redukcja kosztów obsługi
Koszt udzielenia informacji bezpośrednio i za pośrednictwem infolinii
Jednostkowy koszt rozpatrywania reklamacji
Poprawa jakości obsługi
Liczba klientów, którzy po rozpatrzeniu reklamacji ponownie dokonają zakupu
Czas między zgłoszeniem reklamacji i jej rozpatrzeniem
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)