Pedagogika w Argentynie - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 651
Wyświetleń: 1876
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pedagogika w Argentynie - wykład - strona 1 Pedagogika w Argentynie - wykład - strona 2

Fragment notatki:

PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA
- systemy szkolne - Argentyna:
2000 r.: - reforma, w pierwszej połowie lat 90-tych rząd w Argentynie poprosił ekspertów europejskich o ocenę efektywności kształcenia.
Początek lat 90-tych 60 % ludzi kończy szkoły średnie
„odsiew szkolny” - niepowodzenia szkolne, brak promocji do innej klasy, kary dyscyplinarne
„odpad szkolny” - sami porzucają szkoły
Postanowiono podnieść stan wykształcenia obywateli
Przyjęto następujące strategie: - dokładnie postanowiono przygotować reformę dedykacyjną - postanowiono w sposób symultaniczny wdrażać reformę edukacyjną (jednocześnie w każdej z prowincji kraju - stopniowalność regionalna - założenia prawne, finansowe, strukturalne, kadrowe, promocyjno - konsultacyjne reformy (dobrze opracować)
Zmiany programowe: - nowe podręczniki do kl I, IV, VII i I liceum = klasy I-III - alfabetyzacja, propedeutyka przedmiotowa (wprowadzenie poszczególnych przedmiotów) = klasy IV-VI - nauczanie systemowe = nauczanie blokowe = klasy VII-IX - nauczanie zróżnicowane, nauczanie opcjonalne, fakultatywne
Przed reformą szkoła podstawowa trwała 7 lat
Obowiązek szkolny trwa 10 lat - klasa „0” (zależy od tego, czy przy przedszkolu czy przy szkole) - 6 rok życia dziecka
Skrót dla nauczania początkowego EGB
Zbieranie odpowiedniej liczby punktów, aby przejść do następnej klasy, na wyższy poziom kształcenia zaliczenia programu bazowego
Skala ocen 0-10 punktów, aby był promowany uczeń musi mieć średnią z danego przedmiotu 5

(…)

… przyjmowani są uczniowie na studia
Szkoła średnia: - 3 lata (szkoły policealne = licea profilowane, łączą one szkoły zawodowe z liceami ogólnokształcącymi) - przewaga zawodowego kształcenia - 5 profili: = produkcja i usługi = ekonomia i zarządzanie = środowisko, zdrowie, nauki przyrodnicze = sztuka, wzornictwo, komunikacja = nauki humanistyczne i społeczne - jeżeli regiony, placówki nie są w stanie wdrażać reformy w ciągu 3 lat będą zamykane
Pozytywne elementy systemu oświaty: - drożność systemu edukacyjnego - nie ma egzaminów - sposób oceniania uczniów i rezygnacja z egzaminów wewnętrznych promocja warunkowa - świadectwa maturalne - zaliczenia wszystkich przedmiotów nauczania podstawowego i średniego; upoważnia do pójścia na studia uczęszczanie na „rok zerowy” = 1 rok
Wykształcenie wyższe: - np. 30…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz