Pedagogika - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1148
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pedagogika - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Pedagogika = czynność + namysł
W XIX w staje się nauką o wychowaniu a nie tylko namysłem filozoficznym- pedagogika skierowała się w stronę nauki.
Grecy byli chętni do nauki, ale ich postawa była jednocześnie bardzo sceptyczna, co sprawiło że cywilizacja się unaukowiła. Według nich prawdę poznajemy za pomocą sądów (mowy), których intencją jest prawdziwość.
Prawda to dostosowanie mowy do rzeczy ale przy założeniu prawdziwości sądu jest to podstawa nowożytnej nauki
Dla Greków ważna była matematyka i byt czystorozumowy (zamknięty system edukacyjny), to jest najdoskonalszym sposobem poznania
Nauka nowożytna kieruje się ideałem metody (=poznanie świadome)
Sąd prawdziwy to sąd pewny, jest to cecha określająca nasze życie metodyczność, prawdziwość.
Filozofia a nauka:
Starożytność: były tożsame ze sobą
XVII nauka eksperymentalna, eksperymenty stają się czymś nowym, wypierają filozofię, przez co nauka nie jest już z nią tożsama
Pozytywizm XIX w - filozofia ma scalać osiągnięcia nauki i jej wyniki
Neopozytywizm- dwoistość filozofii:
Filozofia nauki- logiczna analiza języka naukowego
Filozofia życia- to, co nauką nie jest a odnosi się do egzystencji ludzkiej
Zabrało pytania o to, czym jest nauka, filozofia ją tylko weryfikowała
SCJENTYZM- gloryfikowanie nauki, pod jego wpływem powstały nauki społeczne, psychologia, pedagogika
XX w- za naukę uważa się praktyczne zastosowanie praw naukowych: technologia nauczania nawiązuje do tradycji arystotelowskiej i baronowskiej. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz