Otoczenie przedsiębiorstwa - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Otoczenie przedsiębiorstwa - omówienie - strona 1 Otoczenie przedsiębiorstwa - omówienie - strona 2 Otoczenie przedsiębiorstwa - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

O TOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA Wejście z otoczenia Przedsiębiorstwo Wyjście do otoczenia informacje
Transformacja (wejść na wyjściu) produkty
surowce
- informacji
usługi
kapitał
- zasobów informacje
kadry materiałów
części w kooperacji
energia
maszyn i urządzeń
odpady
materiały
kapitału
złom OTOCZENIE
ORGANIZACJA STRATEGIA
KADRY
STRUKTURA TECHNIKA
sprzężenie zwrotne OTOCZENIE - wszystko, co nie wchodzi do wnętrza instytucji, ale wpływa na nią dalsze - całokształt warunków, w jakich funkcjonuje firma ( technologiczne, socjo- kulturowe, makroekonomiczne, polityczno-prawne), wpływa na organizację w sposób pośredni. Składa się z 8 elementów:
władza polityczna - regulacje prawne, działalność rządu, budżet państwa. System podatkowy
warunki ekonomiczne - regulacje ekonomiczne, sytuacja gospodarcza, polityka społeczna
surowce i energia - dostęp do źródeł, nowe zastosowania
rynek - natężenie konkurencji, odbiorcy produktów, pozycja na rynku, sprzedaż, ceny
aktywa społeczne - systemy wartości, etyka pracy, kwalifikacje zawodowe
technika - odkrycia, wynalazki, wiedza
kapitał - źródła akumulacji, kapitał bankowy, papiery wartościowe, inwestycje
kultura - systemy wartości, etyka zawodowa
bliższe - wszystkie instytucje (np. bankowe), z którymi współpracuje firma, jest połączona
[klienci, dostawcy, konkurenci, banki, urzędy, itp.]
Dziedziny otoczenia wpływające na organizację (tab.)
Organizacja musi dostosować się do otoczenia, nawet zmieniając cele. Ale też organizacja kształtuje otoczenie!
Analiza strategiczna ma dać odpowiedź na to jak otoczenie będzie wpływać i jakie mamy mocne i słabe strony. RYSUNEK - MOŻE FOLIA????????????????? ? Cos mam Misja - nadaje rację bytu i sens funkcjonowania jednostki; jak firma chce być postrzegana przez pracowników, partnerów, klientów
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz