Otoczenie IKEI zewnętrzne dalsze: Nie zwracają uwagi na uwarunkowania kulturowe Tkaniny biorą z Indii, drewno na meble z Polski
Nie są odpowiedzialni społecznie (barwienie tkanin sztucznymi barwnikami)
Klientami są ludzie młodzi, na starcie życia, ludzie którzy potrzebują taniej ale stylowej aranżacji. Konkurencją będzie Yrsk; Black, Red White;
Dostawcy z różnych krajów
Strategiczni sojusznicy: Greenpeace (IKEA jako społecznie odpowiedzialna firma); nie współpracuje z wieloma podmiotami.
Regulatorzy: komisja europejska
Właściciele: Szwedzi
Kultura organizacyjna IKEI: - JEDNOLITE UNIFORMY, komunikacja wizualna ujednolicona, celebrowanie nowych pracowników (uczenie ich na zasadzie długich szkoleń, lekcje angielskiego)
Przedsiębiorstwo zorientowane marketingowo a analiza strategiczna
Przedsiębiorstwo zorientowane marketingowo, aby mogło poprawnie funkcjonować i rozwijać się powinno:
Badać rynek (analiza otoczenia zewnętrznego)
Monitorować swój potencjał i pozycję konkurencyjną (analiza otoczenia wewnętrznego)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)