To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ORIENTACJA I ADAPTACJA PRACOWNIKÓW
Należy ustalić elementy orientacji i adaptacji nowo przyjętych pracowników
Etap
Treść
Przyjęcie
Serdeczne powitanie nowego pracownika pomoże w stresie dla nowicjusza. Musi on poczuć się jak w domu
Postawa
Inspirowanie postawy lojalności i odpowiedzialności za miejsce pracy Więź
Kształtowanie więzi w jakich ma się odbywać współpraca w firmie
Informacja
Zapoznanie z celami, strukturą, lokalizacją komórek, z kierownictwem bezpośrednim, współpracownikami itp.
Obowiązki
Przysposobienie i poinformowanie o jego obowiązkach wobec firmy
Wyjaśnienie
Umożliwienie zaspokojenia ciekawości, rozwianie wątpliwości we wszystkich kwestiach dotyczących firmy Wdrożenie
Ułatwienie pokonywania trudności w rozwiązywaniu pierwszych zadań Motywowanie
Rozwój potrzeby krytycznej oceny swojej pracy i funkcjonowania otoczenia
Informacje z jakimi trzeba zapoznać pracownika się:
Część I: orientacja, polityka, organizacja, procedury praktyczne
1) organizacja zakładu pracy: historia, tradycje, struktury
2) zakładowy system wynagrodzeń
3) regulamin pracy
4) prawa i obowiązki w okresie próbnym
5) badania lekarskie
6) uprawnienia urlopowe
7) okresowe oceny pracowników
8) zwolnienia pracownicze (rodzaje, konsekwencje)
Część I: szkolenie BHP
Oświadczenie że został odbyty kurs BHP dla pracownika
Część III: procedury praktyczne - realizowane w dziale kadr (ok. 60 min.)
Elementy:
1) wyjaśnienie i uzupełnienie części I
2) baza socjalno bytowa
3) świadczenia socjalne
4) regulamin funduszu socjalnego 5) regulamin funduszu mieszkaniowego
6) zakładowe budownictwo mieszkaniowe
7) informacje wewnątrz zakładowe
8) skargi i zażalenia (sposób przekazywania)
9) ubezpieczenia dobrowolne
10) kasa zapomogowo-pracownicza
11) związki zawodowe i organizacje pracownicze
12) nagrody i wyróżnienia
(…)
…
Część IV: zagadnienia omawiane z pracownikiem przez kierownika komórki organizacyjnej w pierwszym dniu pracy
1) przedstawienie współpracownikom
2) omówienie zakresu obowiązków i organizacji miejsca pracy
3) poinformowanie o lokalizacji (wc, szatnia, itp.)
4) wyjaśnienie zasad korzystania z posiłków, napojów itp.
5) wskazanie miejsc i ogłoszenia informacji dla pracowników…
… subiektywnego doboru cech przez oceniającego
j. wywiady z pracownikami 4) jakie są skutki ocen -satysfakcja że praca pracownika jest doceniana. Ocena powinna dać szansę budowania karier pracowniczych
Przy konstrukcji modelu oceny pracownika należy wybrać kilka technik aby otrzymać ostateczną ocenę. Błędy przy ocenie pracowników:
1) Efekt aureoli - przenoszenie oceny szczegółowej…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)