Orientacja i adaptacja pracowników

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 686
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Orientacja i adaptacja pracowników - strona 1 Orientacja i adaptacja pracowników - strona 2 Orientacja i adaptacja pracowników - strona 3

Fragment notatki:

ORIENTACJA I ADAPTACJA PRACOWNIKÓW  
Należy ustalić elementy orientacji i adaptacji nowo przyjętych pracowników
 
Etap
Treść
Przyjęcie
Serdeczne powitanie nowego pracownika pomoże w stresie dla nowicjusza. Musi on poczuć się jak w domu
Postawa
Inspirowanie postawy lojalności i odpowiedzialności za miejsce pracy Więź
Kształtowanie więzi w jakich ma się odbywać współpraca w firmie
Informacja
Zapoznanie z celami, strukturą, lokalizacją komórek, z kierownictwem bezpośrednim, współpracownikami itp.
Obowiązki
Przysposobienie i poinformowanie o jego obowiązkach wobec firmy
Wyjaśnienie
Umożliwienie zaspokojenia ciekawości, rozwianie wątpliwości we wszystkich kwestiach dotyczących firmy Wdrożenie
Ułatwienie pokonywania trudności w rozwiązywaniu pierwszych zadań Motywowanie
Rozwój potrzeby krytycznej oceny swojej pracy i funkcjonowania otoczenia  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Informacje z jakimi trzeba zapoznać pracownika się:
Część I: orientacja, polityka, organizacja, procedury praktyczne
1)      organizacja zakładu pracy: historia, tradycje, struktury
2)      zakładowy system wynagrodzeń
3)      regulamin pracy
4)      prawa i obowiązki w okresie próbnym
5)      badania lekarskie
6)      uprawnienia urlopowe
7)      okresowe oceny pracowników
8)      zwolnienia pracownicze (rodzaje, konsekwencje)
 
Część I: szkolenie BHP
Oświadczenie że został odbyty kurs BHP dla pracownika
 
Część III: procedury praktyczne - realizowane w dziale kadr (ok. 60 min.)
Elementy:
1)      wyjaśnienie i uzupełnienie części I
2)      baza socjalno bytowa
3)      świadczenia socjalne
4)      regulamin funduszu socjalnego 5)      regulamin funduszu mieszkaniowego
6)      zakładowe budownictwo mieszkaniowe
7)      informacje wewnątrz zakładowe
8)      skargi i zażalenia (sposób przekazywania)
9)      ubezpieczenia dobrowolne
10)  kasa zapomogowo-pracownicza
11)  związki zawodowe i organizacje pracownicze
12)  nagrody i wyróżnienia


(…)


 
 
 
Część IV: zagadnienia omawiane z pracownikiem przez kierownika komórki organizacyjnej w pierwszym dniu pracy
1)      przedstawienie współpracownikom
2)      omówienie zakresu obowiązków i organizacji miejsca pracy
3)      poinformowanie o lokalizacji (wc, szatnia, itp.)
4)      wyjaśnienie zasad korzystania z posiłków, napojów itp.
5)      wskazanie miejsc i ogłoszenia informacji dla pracowników…
… subiektywnego doboru cech przez oceniającego
j.        wywiady z pracownikami 4)      jakie są skutki ocen -satysfakcja że praca pracownika jest doceniana. Ocena powinna dać szansę budowania karier pracowniczych  
 
Przy konstrukcji modelu oceny pracownika należy wybrać kilka technik aby otrzymać ostateczną ocenę. Błędy przy ocenie pracowników:
1)      Efekt aureoli - przenoszenie oceny szczegółowej…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz