Organizacja jakościowych badań marketingowych

Nasza ocena:

5
Pobrań: 301
Wyświetleń: 1148
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Organizacja jakościowych badań marketingowych - strona 1 Organizacja jakościowych badań marketingowych - strona 2 Organizacja jakościowych badań marketingowych - strona 3

Fragment notatki:

Organizacja jakościowych badań marketingowych Fazy procesu badawczego Fazy procesu jakościowego badania marketingowego Faza I - Przygotowanie badania - etapy (ta faza jest najważniejsza i najdłuższa!) formułowanie problemu badawczego i celów badania
utworzenie zespołu badawczego
wybór metody i technik badawczych dobór próby konstrukcja instrumentów badawczych Faza II - Realizacja badania - etapy (jest to „kopanie dziury”) zbieranie danych przygotowanie materiału do analizy i interpretacji analiza i interpretacja Faza III - Interpretacja i prezentacja wyników - etapy
interpretacja wyników badania prezentacja wyników zleceniodawcy Faza I - Przygotowanie badania - etap „formułowanie problemy badawczego”
otwiera proces badania jakościowego określamy potrzeby informacyjne klienta opracowujemy brief
przedstawienie ogólnej sytuacji firmy (SWOT) rynek docelowy (charakterystyka odbiorców) problematyka i cele badawcze
propozycje konkretnych metod badawczych budżet i timing Utworzenie zespołu badawczego wybór badaczy przygotowanych merytorycznie i predysponowanych do przeprowadzania badania
weryfikowanie z zespołem problemów i celów badania z klientem Ustalenie harmonogramu prac ze zleceniodawcom
Wybór metod i technik badawczych Poszukiwanie optymalnych rozwiązań zgodnie z przedmiotem badania Ustalenie funkcji badań w projekcie (czy są to oddzielne badani czy też będą połączone z badaniem ilościowym)
Określenie strony technicznej z klientem wybór lokalizacji przeprowadzenie badania zabezpieczenie materiałów * wspomagających * stymulujących Dobór próby zrewidowanie kryteriów określonych na podstawie rynku docelowego konsumentów ustalenie cech charakterystycznych i liczby respondentów Konstruowanie instrumentów badawczych: przygotowanie i weryfikacja scenariusza metody badawczej sporządzenie kwestionariusza rekrutacyjnego i instrukcji dla rekrutujących przeszkolenie osób zajmujących się rekrutacją opracowanie i weryfikacja materiałów stymulujących i wspomagających testowanie instrumentów pomiarowych Faza II - Realizacja badania - etap „zbieranie danych” zbieranie danych wtórnych, poszukiwanie źródeł przeprowadzenie pomiaru pierwotnego odkrywanie nowych kierunków poszukiwań dzięki świadomym i nieświadomym sugestiom respondentów ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz