To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Opis procedury zachowania się oficera wachtowego w przypadku zderzenia. Oficer pełniący wachtę na mostku nawigacyjnym odpowiada w pełni za bezpieczeństwo statku. Armator statku określa dokładnie wszystkie procedury jakim musi być podporządkowany oficer wachtowy, dotyczą one normalnej eksploatacji statku jak również postępowania w wypadkach zgrożonego bezpieczeństwa. Każdy oficer winien zapoznać się dokładnie ze wszystkimi procedurami przed objęciem obowiązków. Na mostku nawigacyjnym znajdują się odpowiednie materiały (opisy, procedury), z których oficer musi umieć korzystać w każdej sytuacji. Działania wstępne. Jeśli widać, że zderzenie lub wejście na mieliznę jest nie do uniknięcia, niezwłocznie należy zamknąć wszystkie dzwi wodoszczelne. W przypadku wejścia na mieliznę lub zderzenia nie należy odruchowo dawać biegu wstecz bez uprzedniego dokładnego przeanalizowania sytuacji, aby nie zwiększyć zagrożenia dla statku i wszystkich jego pasażerów. Natychmiast po zajściu należy ustanowić centrum dowodzenia z pełną obsadą oficerów, wszystkie drzwi wodoszczelne i wszelkie inne otwarcia w kadłubie winny być zamkniete. Baseny należy natychmiast opróżnić z wody, statkowy plan awaryjny wraz z programem stateczności awaryjnej powinny być skonsultowane przez oficerów, odpowiednie zawory należy natychmiast pozamykać aby uniemożliwić zalanie nieuszkodzonych przedziałów. Ocena zniszczeń. Wstępna ocena zniszczeń powinna być przeprowadzona przez najbardziej doświadczonego oficera. W momencie kiedy przeprowadzana jest inspekcja bezpośrednich zniszczeń, cała załoga statku powinna być w stanie pogotowia, należy zgłaszć do centrum dowodzenia wszelkie nieprawidłowości, w szczególności: przecieki wody, zniekształcenia grodzi, pęknięcia, przemieszczenia ścian lub wyposażenia, hałasy lub wibracje konstrukcji kadłuba. Z reguły zniszczenia spowodowane kolizją lub wejściem na mieliznę są rozleglejsze niż to wynika ze wstępnych oględzin. Pomimo tego, czy wstępna ocena była dokonana od środka czy przez nurka, koniecznym jest monitorowanie całego obszaru wokół zniszczenia dla wykrycia innych i późniejszych awarii. Starszy mechanik winien złóżyć raport o stanie wszystkich urządzeń (wałów, śrub, urządzeń
(…)
… jest monitorowanie całego obszaru wokół zniszczenia dla wykrycia innych i
późniejszych awarii.
Starszy mechanik winien złóżyć raport o stanie wszystkich urządzeń (wałów, śrub, urządzeń
sterowych etc.) i o wszystkich nowych wibracjach i hałasach.
Sondowanie.
Starszy mechanik zarządza natychmiastowe sondowanie wszystkich zbiorników, zęz i
koferdamów. Sondowanie mykonuje cieśla pod nadzorem oficera mechanika…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)