Opis procedury zachowania się oficera wachtowego w przypadku zderzenia

Nasza ocena:

4
Pobrań: 56
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Opis procedury zachowania się oficera wachtowego w przypadku zderzenia - strona 1

Fragment notatki:

Opis procedury zachowania się oficera wachtowego w przypadku zderzenia. Oficer pełniący wachtę na mostku nawigacyjnym odpowiada w pełni za bezpieczeństwo statku.  Armator statku określa dokładnie  wszystkie  procedury jakim musi być podporządkowany oficer  wachtowy,   dotyczą   one   normalnej   eksploatacji   statku   jak   również   postępowania   w   wypadkach  zgrożonego   bezpieczeństwa.   Każdy   oficer   winien   zapoznać   się   dokładnie   ze   wszystkimi  procedurami   przed   objęciem   obowiązków.   Na   mostku   nawigacyjnym   znajdują   się   odpowiednie  materiały (opisy, procedury), z których oficer musi umieć korzystać w każdej sytuacji. Działania wstępne. Jeśli   widać,   że   zderzenie   lub   wejście   na   mieliznę   jest   nie   do   uniknięcia,   niezwłocznie   należy  zamknąć wszystkie dzwi wodoszczelne. W przypadku wejścia na mieliznę lub zderzenia nie należy odruchowo dawać biegu wstecz bez  uprzedniego   dokładnego   przeanalizowania   sytuacji,   aby   nie   zwiększyć   zagrożenia   dla   statku   i  wszystkich jego pasażerów. Natychmiast po zajściu należy ustanowić centrum dowodzenia z pełną obsadą oficerów, wszystkie  drzwi   wodoszczelne  i  wszelkie   inne  otwarcia  w  kadłubie   winny  być   zamkniete.   Baseny  należy  natychmiast opróżnić z wody, statkowy plan awaryjny wraz z programem stateczności awaryjnej  powinny być skonsultowane przez oficerów, odpowiednie zawory należy natychmiast pozamykać  aby uniemożliwić zalanie nieuszkodzonych przedziałów. Ocena zniszczeń. Wstępna   ocena   zniszczeń   powinna   być   przeprowadzona   przez   najbardziej   doświadczonego  oficera. W momencie kiedy przeprowadzana jest inspekcja bezpośrednich zniszczeń, cała załoga  statku   powinna   być   w   stanie   pogotowia,   należy   zgłaszć   do   centrum   dowodzenia   wszelkie  nieprawidłowości,   w   szczególności:   przecieki   wody,   zniekształcenia   grodzi,   pęknięcia,  przemieszczenia ścian lub wyposażenia, hałasy lub wibracje konstrukcji kadłuba. Z reguły zniszczenia spowodowane kolizją lub wejściem na mieliznę są rozleglejsze niż to wynika  ze wstępnych oględzin. Pomimo tego, czy wstępna ocena była dokonana od środka czy przez  nurka, koniecznym jest monitorowanie całego obszaru wokół zniszczenia dla wykrycia  innych i  późniejszych awarii. Starszy   mechanik   winien   złóżyć   raport   o   stanie   wszystkich   urządzeń   (wałów,   śrub,   urządzeń 

(…)

… jest monitorowanie całego obszaru wokół zniszczenia dla wykrycia innych i
późniejszych awarii.
Starszy mechanik winien złóżyć raport o stanie wszystkich urządzeń (wałów, śrub, urządzeń
sterowych etc.) i o wszystkich nowych wibracjach i hałasach.
Sondowanie.
Starszy mechanik zarządza natychmiastowe sondowanie wszystkich zbiorników, zęz i
koferdamów. Sondowanie mykonuje cieśla pod nadzorem oficera mechanika…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz